نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 16:50

کاهش ۵۰ درصدی تصادفات درون شهری در ایلام

فرمانده نیروی انتظامی ایلام گفت: امسال در حوزه تصادفات درون شهری شاهد کاهش ۵۰ درصدی بوده ایم.

جمال سلمانی فرمانده انتظامی استان ایلام، عصر امروز سه‌شنبه ۲۱ آذرماه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام؛ به اجرای طرح زمستانی پلیس اشاره کرد و گفت: این رویکرد در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای است و امسال در حوزه تصادفات برون شهری ۱۰ درصد کاهش داشته‌ایم و در حوزه تصادفات درون شهری شاهد کاهش ۵۰ درصدی بوده‌ایم. 

وی افزود: در رزمایش طرح زمستانه پلیس راه و راهور از ابتدای سال جاری تاکنون شاهد کاهش تصادفات در حوزه برون شهری و درون شهری بوده‌ایم که این امر  نشان‌گر همراهی و احساس مسئولیت مدیران و مردم است.

فرمانده انتظامی استان ایلام ادامه داد: تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص کاهش میزان تصادفات جاده‌ای و ایجاد زمینه مناسب برای تردد رانندگان، از برنامه‌های مجموعه انتظامی و سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان است.

سلمانی خاطرنشان کرد: متاسفانه در طرح زمستانی سال گذشته شاهد جان باختن ۳۴ نفر و مجروح شدن بیش از ۷۰۰ نفر در محورهای مواصلاتی استان بوده‌ایم.

وی متذکر شد: از ابتدای سال جاری طرح توقیف خودروهای هنجارشکن، فاقد پلاک و پلاک مخدوش و شوتی در استان با هدف اجرای صحیح قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اجراء شده است و در این راستا بیش از ۵ هزار دستگاه خودرو توسط مجموعه انتظامی استان توقیف و یا اعمال قانون شده‌اند.

وی تصریح کرد: از امروز طرح زمستانی پلیس در گستره ۳ هزار و ۷۲۱ کیلومتری از راه های استان شروع می شود و امیدواریم در این زمینه دستگاه‌های اجرایی در کنار همکاران ما در پلیس راهور در محورهای مواصلاتی تعامل و همکاری ویژه را برای خدمات‌رسانی به مردم داشته باشند.

سردار سلمانی ادامه داد: با توجه به وضعیت محورهای مواصلاتی استان و اقدامات بسیار خوبی که در حوزه زیرساخت  انجام شده، امید است امسال کاهش تصادفات چشمگیر باشد.

وی در پایان گفت: انتظار داریم رانندگان اطلاعیه‌ها و اخبار موثق را از طریق رسانه‌های رسمی پیگیری کرده و مقید به مقرارت راهنمایی و رانندگی باشند.

پایان پیام /

منبع: فارس
شناسه خبر: 1602764

مهمترین اخبار ایران و جهان: