نیوز سیتی!
28 آبان 1402 - 11:26

طرح‌های پشتیبان اولویت پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی در سیستان و بلوچستان هستند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: از مجموع اعتبارات اختصاص یافته به این استان در حوزه مشاغل خانگی، تخصیص ۷۰ درصد اعتبارات به طرح های پشتیبان و ۳۰ درصد به طرح‌های مستقل در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، خلیل احمد سلامی در دیدار با مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان اظهار کرد: ۱۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان میزان اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی امسال سیستان و بلوچستان است که حدود ۳۰ درصد بیشتر از اعتبار ابلاغی، طرح به بانک های عامل معرفی شده است.

وی افزود: مشاغل خانگی راهکار مناسبی برای توسعه کسب و کارهای خرد و متوسط به ویژه برای افرادی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارها هستند اما بدلایل مختلف نمی‌توانند جذب بازار کار شوند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال سیستان و بلوچستان با یادآوری اینکه پرداخت تسهیلات با اولویت طرح های پشتیبان و شرکت های تعاونی در سیستان و بلوچستان مورد تاکید قرار دارد، بیان کرد: پشتیبانان مشاغل خانگی آن دسته از اشخاصی هستند که توانایی افزایش ظرفیت تولیدی را داشته و می‌توانند بستری برای ایجاد اشتغال و ماندگاری آن باشند.
سلامی گفت: سیستان و بلوچستان بدلیل فرهنگ کهن و غنی و شرایط آب و هوایی مناسب، یکی از مناطق پرکشش اشتغال بخصوص در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

وی ادامه داد: بر اساس تقسیم بین دستگاهی، تعهد اشتغال ایجادی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای امسال، یک هزار و ۷۶ نفر است که تا به امروز مشخصات ۶۴۷ نفر شاغل جدید در سامانه رصد اشتغال به ثبت رسیده است و می بایست تا تحقق کامل این تعهد، تلاش ها و اقدامات استمرار داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مشترک، یکی از مسائلی است که می‌تواند به خدمت رسانی مطلوب تر در بین جامعه هدف منجر شود و دنبال می‌شود.

سلامی گفت: آموزش و توانمندسازی مربیان در حوزه صنایع دستی در سفرهای شهرستانی از سوی افراد علاقمند مطرح شد که این موضوع نیز با تعامل دو دستگاه، اجرا خواهد شد.

پایان پیام/3139

منبع: فارس
شناسه خبر: 1577320

مهمترین اخبار ایران و جهان: