نیوز سیتی!
06 آذر 1402 - 12:49

توافق ایلان ماسک و نتانیاهو برای محروم کردن غزه از اینترنت ماهواره‌ای

توافق ایلان ماسک و نتانیاهو برای محروم کردن غزه از اینترنت ماهواره‌ای

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شلومو کارهی» وزیر ارتباطات رژیم اسرائیل، ظهر امروز (دوشنبه)، از توافق اولیه «ایلان ماسک» سرمایه‌دار بزرگ آمریکایی و تل‌آویو در خصوص اینترنت نوار غزه خبر داد.

ایلان ماسک، صبح امروز (دوشنبه)، وارد اراضی اشغالی فلسطین شده و با مقامات ارشد اسرائیلی در تل‌آویو دیدار و گفت‌وگو کرده است.

وزیر ارتباطات اسرائیل صبح امروز بعد از این دیدار در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) نوشت که تل‌آویو و ایلان ماسک به توافقی اولیه دست یافته‌اند که به موجب آن فعال‌سازی اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» در غزه به موافقت اسرائیل مشروط خواهد بود.

این در حالی است که ایلان ماسک پیش از این سفر، در شبکه ایکس اعلام کرده بود: «استارلینک از ارتباطات سازمان‌های امدادی که از نظر بین‌المللی به‌رسمیت شناخته‌ شده‌اند در غزه، حمایت خواهد کرد».

شلومی کارهی پیشتر در واکنش به این اظهارات تاکید کرده بود تل‌آویو «از تمام ابزارهای موجود برای مقابله با این تصمیم استفاده خواهد کرد». وزیر ارتباطات اسرائیل گفته بود حماس از این اینترنت برای آنچه فعالیت‌های تروریستی خوانده شده، استفاده خواهد کرد.

در حال تکمیل...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1586120

مهمترین اخبار ایران و جهان: