نیوز سیتی!
25 مهر 1402 - 16:15

اهتمام دولت برای بازگشایی بازارچه‌ مرزی سیف سقز

استاندار کردستان از اهتمام دولت برای بازگشایی بازارچه‌ مرزی سیف سقز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، اسماعیل زارعی‌کوشا استاندار کردستان ظهر امروز در جریان بازدید معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری از بازارچه‌ مرزی سیف سقز در گفت‌وگو با خبرنگاران رسانه‌ها به وابستگی مستقیم معیشت ساکنان روستایی این شهرستان در فرایند مبادلات کالا از طریق این بازارچه اشاره کرد.

وی با اشاره به اهتمام دولت برای بازگشایی بازارچه‌ مرزی سیف، افزود: بازگشایی مجدد این بازارچه که از سال ۹۱ فعالیت آن تعطیل شده است از مطالبه جدی و برحق مردم شهرستان سقز است.

زارعی‌کوشا با اعلام برقراری امنیت کامل در نوار مرزی بازارچه مرزی سیف با همت نیروهای هنگ مرزی،  شمار روستاهای واقع در نوار مرزی این بازارچه را ۳۱ روستا در شعاع ۲۰ کیلومتری عنوان کرد.

استاندار کردستان، جهش عمرانی، آبادانی و اقتصادی در کردستان در دوران دولت مردمی را محسوس دانست و افزود: رئیس ‌جمهور نگاه ویژه‌ای به توسعه متوازن کردستان دارد که این اهتمام در جریان سفر اول دولت در شمار مصوبات با حجم اعتبارات چشمگیر در مقایسه استان‌های دیگر کشور بر همگان محرز است.

زارعی‌کوشا از اینکه کردستان در آینده نزدیک میزبان رئیس‌جمهوری و هیات دولت در سفر دور دوم استانی است ابراز امیدواری کرد که در جریان این سفر پر خیر و برکت اتفاقات خوبی برای توسعه کردستان رقم می‌خورد.

وی به مردم کردستان نوید داد که در سفر رئیس جمهور کلان پروژه راه آهن همدان - سنندج و چند طرح مهم و تاثیرگذار در توسعه استان به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1541164

مهمترین اخبار ایران و جهان: