نیوز سیتی!
08 آبان 1402 - 17:59

کرملین: غرب هیچ تضمین امنیتی به روسیه نداده است

سخنگوی کاخ کرملین ضمن اشاره به برنامه‌های ناتو برای جذب اعضای جدید، گفت که در حال حاضر هیچ گزینه یا پیشنهادی توسط غرب درخصوص تضمین‌های امنیتی به روسیه ارائه نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری فدراسیون روسیه امروز (دوشنبه) دریافت هرگونه تضمین امنیتی برای مسکو از سوی کشورهای غربی را رد کرد.

پسکوف طی نشست خبری در کرملین ضمن اشاره به گسترش سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، توضیح داد که در حال حاضر هیچ گزینه یا پیشنهادی توسط غرب درخصوص تضمین‌های امنیتی به روسیه ارائه نشده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره اظهارات «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه مبنی بر افزایش تهدید برخورد قدرت‌های اتمی در جهان نیز گفت که کرملین با این ارزیابی کاملا موافق است.

سخنگوی کرملین درباره رخدادهای روز گذشته در فرودگاه «مخاچ‌قلعه» واقع در داغستان نیز اظهار داشت: «رئیس جمهور [ولادیمیر] پوتین گزارش‌هایی در مورد وضعیت داغستان از سرویس امنیت فدرال، گارد ملی و رئیس منطقه داغستان دریافت کرد».

پسکوف در این‌باره اظهار داشت که حوادثی که در فرودگاه مخاچ‌قلعه رخ داد تا حد زیادی نتیجه مداخلات خارجی از جمله نفوذ اطلاعات است.

وی همچنین خبر داد که پوتین امروز جلسه‌ای خواهد داشت تا درباره تلاش‌های غرب برای بهره‌برداری از رویدادهای منطقه غرب آسیا برای ایجاد تفرقه در جامعه روسیه گفتگو کند.

شامگاه یکشنبه بود که مردم داغستان‌ پس از شنیدن خبر فرود یک هواپیمای رژیم موقت صهیونیستی در فرودگاه مخاچ‌قلعه، با در دست داشتن بنرهایی با نوشته «در داغستان جایی برای کودک‌کش‌ها نیست» به این فرودگاه هجوم بردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1555664

مهمترین اخبار ایران و جهان: