نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 19:05

تقویت ناوگان موشک انداز روسیه در دریای سیاه در بحبوحه نبرد با اوکراین

همزمان با ادامه جنگ روسیه با اوکراین، نیروی دریایی روسیه ناوگان موشک انداز خود مجهز به انواع موشک‌های کالیبر را دریای سیاه تقویت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، با ادامه نبرد سنگین روسیه با اوکراین، احتمال درگیری این کشور با ناتو در دریای سیاه افزایش یافته است.

وبگاه «دیفنس اکسپرس» روز یکشنبه گزارش کرد که روسیه ناو‌های موشک انداز کلاس «کاراکورت» و کالیبر خود را در دریای سیاه بازگردانده است.

ناو موشک انداز کلاس کاراکورت در جریان نبرد با اوکراین آسیب دیده بود، اما با تعمیر آن توسط روس‌ها اینک به صحنه عملیات بازگشته است. مسکو ناو موشک انداز کالیبر را که یک نوع سامانه موشکی کروز است از طریق آبراه «ولگا-دون» به دریای سیاه منتقل کرده است.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «لوهانسک» و «دونستک» از اوکراین، از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد. ناتو و همپیمانانش عملیات نظارت و جمع آوری اطلاعات در منطقه دریای سیاه را از طریق پروازهای دوره‌ای و پهپادها تشدید کرده‌اند.

نیروی دریایی اوکراین در بحبوحه نبرد اعلام کرد، روسیه پنج فروند کشتی جنگی خود را در دریای سیاه در حالت رزمی نگاه داشته است.

بلغارستان از اعضای ائتلاف ناتو پس از حادثه کشتی باری ترکیه گمانه زنی کرده بود درگیری بین ناتو و روسیه در دریای سیاه امکان پذیر است. «تئودور تاگارف» وزیر دفاع این کشور درباره درگیری بین ناتو و روسیه در دریای سیاه گفت: «... تلاش می‌کنیم که این اتفاق نیفتد، روسیه دائما ناتو را تحریک می‌کند.»

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600464

مهمترین اخبار ایران و جهان: