نیوز سیتی!
19 آذر 1402 - 21:15

هشدار شاه اردن درباره خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری

شاه اردن امروز یکشنبه درباره خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینیان در کرانه باختری هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالله دوم» شاه اردن امروز یکشنبه درباره خشونت شهرک‌نشینان صهیونیست در قبال فلسطینیان کرانه باختری و پیآمدهای تداوم تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه هشدار داد. 

مناطق مختلف کرانه باختری در ساعات بامداد امروز (۱۹ آذر) شاهد ورود نظامیان اسرائیلی و درگیری با اهالی بود؛ چندین فلسطینی زخمی شده و تعدادی نیز دستگیر شدند.

شهر طوباس، در شمال کرانه باختری شاهد شدیدترین درگیری‌ها در ساعات بامداد بود؛ منابع محلی گفتند که تعداد زیادی نظامی اسرائیلی با خودرو و نفربر و بولدزر وارد شهر شدند و درگیری شدیدی میان آن‌ها و جوانان مقاومت شروع شد.

دفتر پادشاهی اردن اعلام کرد که عبدالله دوم و «مارک روته» نخست وزیر هلند تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو و اوضاع کرانه باختری و نوار غزه را بررسی کردند. 

در این بیانیه آمده است که عبدالله دوم درباره خشونت شهرک‌نشینان در قبال فلسطینیان کرانه باختری هشدار داد و گفت که ادامه این وضعیت باعث می‌شود اوضاع از کنترل خارج شود. 

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، شاه اردن بر ضرورت افزایش ارسال کمک‌های انساندوستانه به غزه به منظور کاهش آثار درد و رنج ساکنان این منطقه تأکید کرد. 

عبدالله دوم همچنین دستیابی به راهکاری عادلانه برای مسئله فلسطین بر اساس راه‌حل دو دولتی را مورد تأکید قرار داد. 

دو طرف در این تماس تلفنی همچنین روابط دوجانبه و اهمیت تدام هماهنگی در قبال مسائل دارای اهتمام مشترک را بررسی کردند. 

از آغاز جنگ در غزه، کرانه باختری نیز به پا خواسته و روزی نیست که در یک نقطه از این منطقه درگیری میان نظامیان اسرائیلی با جوانان فلسطینی رخ ندهد. طبق آخرین آمار از تاریخ ۱۵ مهر (آغاز نبرد طوفان الاقصی) تاکنون ۲۷۴ نفر در کرانه باختری شهید و ۳۳۰۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1600564

مهمترین اخبار ایران و جهان: