نیوز سیتی!
21 آذر 1402 - 21:22

بلوک‌بندی 18 شهر استان فارس به منظور مقاوم‌سازی شبکه گازرسانی

مدیرعامل شرکت گاز فارس از اتمام بلوک بندی 18 شهر استان فارس به منظور مقاوم سازی شبکه و تأسیسات گازرسانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی‌اکبر میدان‌شاهی با اشاره به قدمت تاسیسات و شبکه های گازرسانی کلان شهر شیراز به عنوان اولین شهر گازدار کشور، اظهار داشت: با توجه به ضرورت مقاوم سازی شبکه و تأسیسات فرسوده گازرسانی با هدف کاهش خطرات و آسیب پذیری در مقابل حوادث طبیعی و شرایط بحرانی، 33 شهر در سطح استان نیازمند بلوک بندی و ایزولاسیون بوده که بلوک بندی 18 شهر به اتمام رسیده، بلوک بندی 6 شهر در دست اقدام بوده و 9 شهر نیز در حال برگزاری تشریفات اخذ پیمان است.

وی در ادامه با اشاره به انجام بلوک بندی در شهر های شیراز و صدرا به متراژ حدود 6000 کیلومتر گفت: عملیات اجرایی مقاوم سازی 5 کیلومتر شبکه در شهر شیراز به منظور اجرای بلوک بندی و ایزولاسیون، در حال اجرا می باشد و راه اندازی 47 سامانه قطع اضطراری جریان گاز ایستگاه های شیراز نیز در دست اقدام است.

میدانشاهی با تاکید بر اهمیت اجرای پروژه های مقاوم سازی و ایمن سازی شبکه ها گفت: در 5 ایستگاه، سکوهای پیلار اجرا گردیده و طراحی برداشت محاسبه و آنالیز دیتاهای ژئودوزی پیلارهای شیراز در دست اقدام است و همچنین تجهیز 2 دستگاه ایستگاه تقلیل فشار سیستم شتابنگاری و لرزه ای در حال اجرا می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به تخصیص اعتبار بودجه چند برابری به کمیته مقاوم سازی شرکت گاز استان فارس بیان داشت: مقاوم سازی زیرساخت و نقاط آسیب پذیر در بخشهای مختلف ساختمان های اداری، ساختمانهای ایستگاهها و شبکه و تاسیسات گازرسانی یکی از اولویت های مهم این شرکت است که با تلاش همکاران در کمیته مقاوم سازی شرکت گاز استان فارس و تشکیل اتاق عملیات ویژه سریعتر از پیش، در شهر شیراز و استان در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در ادامه بیان کرد: با توجه به شناسایی تعداد 105 ایستگاه TBS و 193 ایستگاه CGS نیازمند مقاوم سازی، بازسازی 16ساختمان ایستگاه های تقلیل فشار TBS و CGS استان به پایان رسیده و مطالعه و طراحی 25 ابنیه ایستگاه تقلیل فشار TBS و CGS انجام گردیده و شروع عملیات در شهر شیراز و سطح استان در سال جاری در برنامه قرار دارد و هم زمان 26 ایستگاه تقلیل فشار TBS و CGS در حال برگزاری تشریفات مناقصه می باشد.

وی با بیان این که بر اساس مطالعات و پیش ارزیابی های انجام شده بر اساس سن بنا و وضعیت ساختمان و ... تعداد 54 ساختمان نیازمند مقاوم سازی مشخص شدند اظهار داشت: عملیات مقاوم سازی 3 ساختمان اداری به پایان رسیده و 2 ساختمان نیز در حال اجرا است و طراحی مقاوم سازی 9 ساختمان اداری نیز انجام شده، 15 ساختمان نیز در دست طراحی توسط مشاور ساختمانی می باشد.

مدیرعامل شرکت گاز فارس در پایان گفت: با تلاش و روحیه همدلی کارکنان این شرکت، امیدواریم علاوه بر مقاوم سازی و مدیریت بحران، بتوانیم به سبب بهره مندی از قدمت این سازمان و شبکه ها و تاسیسات گازرسانی به عنوان نمونه ای از دانش آموخته ای، تجارب کاربردی خود را در اختیار سایر شرکت های گاز استانی قرار دهیم.

پایان پیام/خ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1603020

مهمترین اخبار ایران و جهان: