نیوز سیتی!
20 آبان 1402 - 20:00

مدارس استعدادهای درخشان‌، شکاف طبقاتی را شکسته‌اند‌

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: مدارس استعدادهای درخشان‌، دولتی‌ترین مدارس ایران هستند که شکاف طبقاتی را شکسته‌اند‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، الهام یاوری رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان عصر امروز در نشست مشترک شورای معاونین سازمان با شورای معاونین اداره‌کل آموزش‌وپرورش استان و چهارده منطقه زنجان، با نگاهی نو به تاریخچه سمپاد،‌ حمایت‌های مستقیم مقام معظم رهبری را عامل اصلی احیا‌ی مدارس استعدادهای درخشان در دوران نوین بیان کرد.
 رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان با اشاره به علمی و فنی‌ چرایی تأسیس مدارس سمپاد، آن‌ها را دولتی‌ترین مدارس ایران خواند که شکاف طبقاتی را شکسته است‌. 
یاوری با تبیین مفهوم عدالت آموزشی افزود: مقام معظم رهبری، همواره پشتیبان و حامی دانش‌آموزان استعدادهای درخشان هستند و حسن تدبیر و ورود به هنگام ایشان در گلوگاه‌های سخت، سبب پویایی و ماندگاری سمپاد شده است. 
وی، سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان را تنها متولی حوزه نخبگانی دانش‌آموزی معرفی کرد که در چارچوب اسناد بالادستی و به‌منظور تحقق عدالت آموزشی و حل مسائل کشور بنا شده است، ازاین‌رو هر سرمایه‌گذاری در آن، انتفاع عمومی داشته و برای کل کشور‌، تأثیرگذار است. 
رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان بر مبنای یافته‌های پژوهشی اذعان کرد: در هر شهری که مدارس سمپاد‌، تأسیس می‌شود فضای آموزشی و تربیتی کل شهر‌ به‌تدریج رشد می‌کند‌. 
وی با اعلام شرکت بیش از ۸۵ هزار نفر برنامه در فعالیت‌های تعریف‌ شده سمپاد‌ در سال تحصیلی گذشته‌، طراحی و اجرای برنامه‌های کم‌هزینه، پرکاربرد‌، متنوع‌، متعدد و کمک دهنده رشد دانست و از اجرایی‌شدن بسیاری از برنامه‌های موفق سمپاد در حوزه معاونت استعدادیابی و توان‌مندسازی فراگیر، حتی در شهرهایی که مدارس سمپاد ندارند‌ خبر‌ داد‌. 
در ادامه این نشست علی اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان مهم‌ترین هدف و رسالت مدارس استعدادهای درخشان را شناسایی، هدایت و تربیت تمام ساحتی استعدادهای برتر کشور تعریف کرد‌. 
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان کرد‌: تقویت معرفت و تربیت دینی، اعتلای هویت اسلامی ایرانی و برنامه‌ریزی مناسب برای حضور دانش‌آموزان مدارس استعدادهای درخشان در زمینه‌های مختلف علمی، پژوهشی، تربیتی، فرهنگی و هنری جزء اولویت‌های مدارس سمپاد استان زنجان است. 
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1568520

مهمترین اخبار ایران و جهان: