نیوز سیتی!
22 آبان 1402 - 09:53

مدارس قدیمی خمیر نیازمند بازسازی هستند

شهر بندرخمیر یکی از شهرهای مهاجرپذیر استان است که طی سال های اخیر بر جمعیت این شهر افزوده شده و به همین نسبت نیز جمعیت دانش آموزی این شهر رشد داشته، لذا انتظار است فضاهای آموزشی بندرخمیر نیز توسعه یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، میر هاشم خواستار فرماندار خمیر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش با بیان این مطلب تصریح کرد: دولت سیزدهم اهتمام زیادی در جهت رفع مشکلات حوزه تعلیم و تربیت و ایجاد فضای آموزشی مناسب برای دانش آموزان دارد و طی دو سال گذشته اعتبارات بسیار خوبی در حوزه افزایش سرانه های آموزشی و ساخت، تجهیز و نوسازی مدارس برای شهرستان اختصاص یافته و سرعت ساخت فضاهای آموزشی مناسب جهت تحصیل دانش‌آموزان افزایش پیدا کرده و امروز خوشحالیم با همدلی و هماهنگی بسیار خوب مسئولان، خیرین گرامی و و مردم شریف اقدامات بسیار ارزشمندی در این حوزه رقم خورده است.

 خواستار در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های اداره کل نوسازی مدارس استان در ساخت و ایجاد فضاهای آموزشی مناسب در شهرستان اظهار کرد: با این وجود هنوز مدارس قدیمی و فرسوده در سطح شهرستان وجود دارند که نیاز به بازسازی و احیاء مجدد هستند.

رئیس شورای آموزش و پرورش شهرستان خمیر اذعان داشت: برگزاری حتی یک کلاس درس در کانکس یا دیگر فضای موجود در مدرسه بدلیل نبود کلاس درس، زیبنده دانش آموزان نیست زیرا معتقدم فضای فیزیکی و تجهیزات آموزشی نقش زیادی در یادگیری دانش آموزان دارد.

وی در ادامه در خصوص رفع مشکل برق برخی از مدارس شهرستان، از اداره برق خواست نسبت به رفع این مشکل همکاری و تسریع کند.

 باوقار زعیمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان نیز با اعلام دو خبر خوب برای جامعه دانش آموزی شهرستان خمیر، اظهار کرد: علی رغم محدودیت های اعتباری، مدرسه فرهنگیان بندرخمیر آماده شده و در روزهای آینده در اختیار جامعه دانش آموزی این شهر قرار می گیرد.

وی همچنین گفت: به زودی عملیات اجرایی مدرسه کندال در شهر بندرخمیر آغاز می شود.

باوقار با بیان اینکه در دو سال گذشته ، فضاهای آموزشی در شهرستان توسعه خوبی داشته است، افزود: بخشی دیگری از فضاهای آموزشی نیز در سال جاری در دست اجراست که با اتمام همه این فضاها ، شاهد رشد قابل توجهی در ساخت فضای آموزشی شهرستان خواهیم بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1570020

مهمترین اخبار ایران و جهان: