نیوز سیتی!
30 آذر 1402 - 07:53

طرح مردمی‌سازی دولت فعلیت بخشیدن به حضور موثر مردم در حکمرانی است

دستیار مردمی‌سازی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: طرح مردمی‌سازی دولت در واقع ایجاد بستر فعال و بالفعل حضور مردم در تمام عرصه‌های حکمرانی اعم از اقتصاد و فرهنگ و اجتماع است.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرهاد نژاد شاه محمد دستیار استاندار آذربایجان‌غربی در امر مردمی‌سازی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: مردم در مکتب دین مبین اسلام و انقلاب مردمی ایران اسلامی پرتکرارترین کلید واژه و دارای اهمیت خاصی است.

وی با اشاره به نقش مردم در تشکیل و اداره انقلاب اسلامی، افزود: تمام تحولات انقلاب اسلامی به تاسی از ظرفیت مردم به وقوع پیوسته است و در تاریخ انقلاب بارها شاهد آن بوده‌ایم که امامین انقلاب بارها به حضور مردم در میادین مختلف تاکید کرده‌اند.

نژاد شاه محمد تصریح کرد: بزرگترین میدان حضور و تاثیر مردم در حکمرانی عرصه انتخابات است که به عنوان یک تکلیف اجتماعی برای هر شخص مطرح است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با شعار دولت مردمی بر سر کار آمد گفت: دولت سیزدهم جان تازه‌ای به کلید واژه مردم و نقش آفرینی مردم در امر حکمرانی بخشید.

دستیار استاندار آذربایجان‌غربی در امر مردمی‌سازی عنوان داشت: دولت سیزدهم با ایجاد ساختاری به نام "مردمی‌سازی دولت" لبیک عملی به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر دخالت دادن مردم در امر حکمرانی داد که در این ساختار نقش مردم در سه عرصه طراحی، اجرا و نظارت به فعلیت می‌رسد.

وی اضافه کرد: طرح مردمی‌سازی دولت سیزدهم در واقع ایجاد بستر فعال و بالفعل حضور مردم در تمام عرصه‌های حکمرانی اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... است.

نژاد شاه محمد اظهار کرد: بحث مردمی‌سازی رویکردی برای مبارزه با بروکراسی زائد اداری است که بعد از دهه ۶۰ متاسفانه در برخی از دولت‌ها دیده شد و بیشتر به سمت سیستم دوگانه دولت و مردم حرکت شد که در گذر زمان موجب فاصله گرفتن مردم از حوزه حکمرانی شد.

وی گفت: ما تجربیات گرانبهایی در حوزه مشارکت مردم در امور حکمرانی در اوایل انقلاب نظیر جهاد سازندگی، امنیت مردم پایه، فعالیت‌های اقتصادی و فرهنگی داشته‌ و در همین سال‌های اخیر نیز حضور مردم در مواقع بحران را بارها مشاهده کرده‌ایم که چه گره‌های کوری با حضور مردم باز شده است.

نژاد شاه محمد در پایان با اشاره به یکی از طرح‌های درحال اجرا در زمینه مردمی‌سازی دولت عنوان کرد: یکی از طرح‌های در حال اجرا در بحث مردمی‌سازی دولت طرح "شهریاران" است که در آن مردم در بحث ایده و اجرا وارد عمل می‌شوند و علاوه بر احصاء مشکلات مربوط به محل زندگی خود اعم از روستا، شهر، استان و حتی کشور در مورد رفع این مشکلات ایده و پیشنهاد می‌دهند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1611320

مهمترین اخبار ایران و جهان: