نیوز سیتی!
01 دی 1402 - 10:52

رئیسی: دسترسی سریع و آسان مردم به فیبرنوری امری مهم و ضروری است

رئیس جمهور: امروز دسترسی سریع و آسان مردم به اینترنت و فیبرنوری، امری مهم و ضروری است؛ زیرا اگر این بستر ارتباطی وجود نداشته باشد، زندگی مردم دچار اختلال می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، صبح امروز آیت الله سید ابرهیم رئیسی، رئیس جمهور دولت سیزدهم در آئیین بهره برداری از فیبررسانی به مدارس، کسب و کارها و منازل اظهار کرد: شاید برای بسیاری، قابل باور نبود که فناوری اطلاعات و ارتباطات، زندگی مردم را به این میزان تحت تاثیر قرار بدهد. درگذشته زیرساخت قابل توجهی وجود نداشت و ارتباط‌ها به سختی انجام می‌شد.

وی افزود: این پدیده بسیار سریع همه زوایای زندگی را تغییر داد. امروز همه سطوح زندگی بر بستر اینترنت و فناوری قرار دارد. در حوزه فناوری اطلاعات، آموزشی، درس و تحصیل، مسائل اقتصادی و کسب‌وکارها، ارتباطات بانکی و غیره استفاده می‌شود. به نوعی که اگر این بستر ارتباطی وجود نداشته باشد، زندگی دچار اختلال می‌شود.

رئیس جمهور گفت: باید زیرساخت‌های کشور و دسترسی‌مردم تسهیل و فراهم شود. یکی از این اقدامات مهم در این حوزه، فراهم سازی بستر فیبرنوری است که می‌تواند ارتباطات مردم را با یکدیگر تضمین کند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر اینکه فیبرنوری یکی از زیرساخت های مهم کشور است افزود: نمیتوان از این نوع زیرساخت ها غفلت کرد؛ یکی از نکات مهم آن است که ایجاد این نوع زیرساخت ها، از سرعت و دقت بالا برخوردار باشند. از مواردی که بارها به وزیر ارتباطات گفتم، مسئله گله‌مندی مردم از کندی برقراری ارتباط یا اینترنت است. این زیرساخت می‌تواند این کندی را برطرف کند که الان در گزارش‌ها مشاهده کردیم که کاربران و بهره‌برداران گفتند احساس می‌کنیم مشکل برطرف شده و سریعا ارتباط برقرار می‌شود.

رئیس جمهور در ارتباط با زیرساخت شبکه شاد هم گفت: در شرایط کرونا بود که سامانه شاد را فعال کردیم تا مردم از آن برای مسائل آموزشی استفاده کنند. هرچند بعد از کرونا هم مردم می‌توانند از این بستر استفاده کنند.

سرعت کار در وزارت ارتباطات بسیار خوب بوده است. در گزارش‌ها آمده که 1300 کیلومتر حفاری شده است که شهر ها و روستاها را دارای فیبر نوری کرده‌اند.

امروز دسترسی سریع و آسان به اینترنت و فیبر نوری بسیار مهم و ضروری است.

تکمیل می‌شود...

منبع: فارس
شناسه خبر: 1612220

مهمترین اخبار ایران و جهان: