نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 17:33

رتبه نهم خرید تضمینی گندم کشور به استان زنجان رسید

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید تضمینی گندم کشاورزان زنجانی در جایگاه رتبه نهم کشوری در خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ولی‌الله زمانی، مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه خرید تضمینی گندم استان زنجان نسبت سال گذشته افزایش ۷۵ درصدی داشته است، اظهار داشت: به همت و اراده کشاورزان تلاشگر استان موفق شدیم رتبه نهم خرید محصول راهبردی گندم را در کشور کسب کنیم.
 
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان اظهار کرد: استان زنجان به ترتیب بعد از استان‌های خوزستان، کردستان، فارس، کرمانشاه، آذربایجان غربی، گلستان، لرستان و آذربایجان شرقی در رتبه نهم کشور قرار گرفته است.
 
وی با اشاره به اینکه ۴۱ مرکز در فصل خرید تضمینی گندم در سالجاری فعال بوده است، افزود: بیش از ۴۳۳ هزارتن گندم کشاورزان که در سال زراعی جاری برداشت کرده‌اند خریداری شده است و به ازای هر کیلوگرم ۱۵ هزار تومان به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

  زمانی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده است، افزود: مبلغ یک هزار و ۵۶۷ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران در روزهای آتی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535364

مهمترین اخبار ایران و جهان: