نیوز سیتی!
20 مهر 1402 - 00:16

کره جنوبی: عملیات حماس غافلگیرکننده و موفقیت‌آمیز بوده است

مقامات نظامی کره جنوبی بیم حملات محتمل کره شمالی با استفاده از تاکیک‌های متنوع حماس در حمله به صهیونیست‌ها را دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های کره جنوبی روز چهارشنبه اعلام کردند که ارتش کره جنوبی در حال آماده شدن برای سناریویی است که در آن کره شمالی حملات غافلگیرانه ‌ای را با استفاده از تاکتیک‌های مشابه حماس اجرا کند.

به نوشته روزنامه «کره هرالد» «کانگ شین چول» رئیس ستاد عملیات ارتش کره جنوبی بر اهمیت عبرت گرفتن از حمله برق آسا و چند جانبه حماس به (رژیم) اسرائیل و تقویت آمادگی نظامی نیروهای مسلح این کشور تاکید کرده است.

رئیس ستاد عملیات کره جنوبی اظهار داشت:  ارزیابی اولیه سئول این است که عملیات حماس غافلگیرکننده‌ و موفقیت‌آمیز  بوده است.»

در این ارزیابی به این نتیجه رسیده شد که این حملات سامانه‌های  دفاعی رژیم صهیونیستی را ناتوان کرد و  هزاران موشک حماس در بازه زمانی کوتاه، کارایی سامانه دفاع موشکی گنبد آهنین را به حاشیه کشاند.

ارزیابی ارتش کره جنوبی حاکی از آن است که کره شمالی ممکن است به حملات غافلگیرکننده با استفاده از تاکتیک‌هایی شبیه به حماس متوسل شود و می‌تواند شامل تسخیر مناطق مرزی و  گروگان‌گیری باشد.

ارتش کره جنوبی همچنین بر توان بالقوه  کره شمالی برای اجرای حمله نامتقارن با تقلید از حماس اشاره کرد. حماس  در حملات خود از تسلیحات متعارف مانند راکت، کامیون، موتورسیکلت، قایق‌های تندرو و پاراگلایدر موتوری استفاده کرد.

مقام ارشد نظامی کره جنوبی گفت، ضروری است که اقدامات متقابل مناسبی تدوین شود.

سئول بر این باور است که کره شمالی می‌تواند از روش‌های متنوعی از جمله تجهیزات غیرنظامی برای دور زدن سامانه‌های نظارتی و اجرای حملات غافلگیرانه استفاده کند .پیونگ یانگ می‌تواند از آسیب‌پذیری‌ها در سامانه‌های دفاعی پیشرفته، مانند استفاده از تاسیسات زیرزمینی و زیرساخت‌های غیرنظامی برای جلوگیری از شناسایی توسط ماهواره‌‌ها بهره ببرد. موج آتش توپخانه  کره شمالی نیز می‌تواند غافلگیرانه باشد.

علاوه بر این، کره شمالی می‌تواند از شبکه‌های اجتماعی کره جنوبی برای جنگ روانی استفاده کند، که باعث سردرگمی و ایجاد ترس  بین شهروندان کره جنوبی شود.

در بحبوحه جنگ حماس با صهیونیست‌ها ، «شین وون سیک» وزیر دفاع کره جنوبی روز چهارشنبه به ارتش این کشور دستور داد تا بررسی جامع راهبردی را برای مقابله بهتر با حملات توپخانه کره شمالی انجام دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535664

مهمترین اخبار ایران و جهان: