نیوز سیتی!
24 آبان 1402 - 17:27

برگزاری نخستین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه شهدا شاهد و ناظر بر اعمال ما هستند، گفت: ایثار محیط‌بانان شهید و جانباز، یادآور مسؤولیت مهم، سنگین و خطیرمجموعه محیط زیست در حفظ و حراست از بیت المال و انفال خدادادی است.

 به گزارش گروه جامعه خبرگزاری فارس، علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست و طبیعت یک اصل جدی است که فرصت را فراهم می‌کند تا مردم زندگی بهتر و سالم‌تری داشته باشند، افزود: حفظ حقوق نسل‌های بعدی در زمینه محیط زیست و طبیعت و همچنین حفظ منابع ژنتیک، اساسی ترین حقی است که آیندگان به آن نیازمند بوده و باید این منابع در زیستگاه ها به بهترین شکل ممکن توسط محیط‌بانان حفاظت شود.

وی با بیان اینکه محیط بان کسی است که زندگی خود را صرف خدمت به مردم و نسل آینده می‌کند، اظهار داشت: محیط‌بانان با حفاظت و حراست بخش مهمی از سرمایه‌های ملی کشور که به عنوان سرمایه‌های زیستی از آن یاد می‌شود، در واقع فرصت بهره‌برداری نسل‌های آینده از این مواهب خدادادی را فراهم می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه متاسفانه هر ساله شاهد وقایع و رخدادهای بسیار غم‌انگیز درگیری محیط‌بانان با شکارچیان، قاچاقچیان و اشرار هستیم که منجر به صدمه و فوت آن‌ها می‌شود، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و جانباختگان محیط بان و تقدیر از فداکاری و از خودگذشتگی محیط بانان جانباز، گفت: ایثار محیط‌بانان شهید و جانباز، یادآور مسؤولیت مهم، سنگین و خطیر مجموعه محیط زیست کشور است.

مزینانی در ادامه ضمن گرامیداشت همه شهدای انقلاب و دفاع مقدس بر لزوم برجسته‌سازی و تداوم فرهنگ ایثار و شهادت برای پاسداری از ارزشهای معنوی و ذاتی محیط زیست و طبیعت کشور تاکید کرد.

وی با بیان اینکه وجود ۱۲۲ شهید و جان نثار و ۴۸ جانباز احراز شده بر اساس معیارهای بنیاد شهید انقلاب اسلامی در خانواده محیط زیست کشور برای ما افتخار بزرگی است، گفت: راه و مسیری که این بزرگواران پیمودند الگوی همه ماست و تلاش می کنیم همواره در این مسیر قدم برداریم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران همچنین به برگزاری نخستین کنگره شهدا و ایثارگران در آذرماه و در استان خوزستان اشاره داشت و افزود: برگزاری این کنگره نقطه عطفی برای ابراز و شناساندن بیشتر مظلومیت مدافعان وحافظان سبزپوش کشور در قالب شغل محیط‌بانی است.

وی در پایان هدف اصلی اولین کنگره شهدا و ایثارگران محیط زیست را  تکریم و تعظیم در مقابل مقام شامخ شهدا و جان نثاران محیط بان و خانواده‌های این عزیزان عنوان و خاطر نشان کرد: امید داریم با برگزاری این کنگره بتوان بخشی از زحمات، از جان گذشتگی و ایثار این عزیزان برای جامعه بازگو شده و در راستای کاهش مشکلات و دغدغه های آنان گام های بیشتری برداشته شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1573364

مهمترین اخبار ایران و جهان: