نیوز سیتی!
12 آذر 1402 - 21:09

پاسخی به اظهارات معاون علوم پزشکی یاسوج راجع به ضرب و شتم یک پرستار+فیلم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باید بداند که اگر او و همکارانش و دیگران و قبلی‌ها نقدهای منصفانه خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه را گوش می‌دادند و به دنبال رفع کمبودها بودند چنین بحران‌هایی کمتر اتفاق می‌افتاد.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ صحبت کردن از دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد و حاشیه‌ها و بلاهایی که بر سر این دانشگاه رفته به وقت زیادی نیاز دارد و سخن گفتن از اوضاع و احوال این دانشگاه تخصصی که باید بیش از هر چیز با درمان و سلامت مردم سر و کار داشته باشد وقت زیادی می‌خواهد.

متاسفانه دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در سال‌های اخیر گرفتار مسائل شبه سیاسی، قومی و طایفه‌ای شده به نحوی که بیشترین تغییرات و جابجایی‌ها و عزل و نصب‌های بی‌حاصل و غیر لازم در این دانشگاه تخصصی صورت گرفته دانشگاهی که فلسفه وجودی آن تلاش برای حفظ جان و سلامت و بهداشت مردم است.

اما دانشگاه با همین سیاسی‌کاری‌ها و حاشیه‌ها تا حدود زیادی از مدار خدمت خارج شده هر چند مشکلات دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به این دوره و فقط صرفا به دوره نمایندگان فعلی هم برنمی‌گردد بلکه در دوره گذشته استارت سوء استفاده از دانشگاه علوم پزشکی زده شد آنجا که در استخدام‌ها و بکارگیری‌های فله‌ای در بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج تقریباً با آبروی استان کهگیلویه و بویراحمد بازی شد.

سخن را به درازا نکشیم از بیمارستان شهید دکتر جلیل یاسوج صحبت به میان آوردیم بیمارستانی که به همت دولت نهم و دهم در شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد بنای آن گذاشته شد و البته خیلی‌ها که با دولت همراه و موافق نبودند ریشخند می‌زدند که شهر یاسوج چه نیازی به چنین بیمارستانی دارد.

اما وقتی که کرونا مثل سیل آمد و تنها بیمارستان ترومای استان ده‌ها و بلکه صدها بیمار کرونایی را در خود جا داد و اجازه نداد که کرونا بر استان غالب شود آن وقت همه فهمیدند که بیمارستان دکتر جلیل چه جواهری است.

ولی در کنار آن برخی رفتارهای نسنجیده از سوی همراهان بیمار و البته غفلت مسوولان علوم پزشکی باز هم حاشیه‌های زیادی را برای دانشگاه علوم پزشکی ایجاد کرد دانشگاهی که گویی تا حدودی آرامش بر آن حکمفرما شده بود هر چند که البته صحبت از تغییر و تحولات در سطح معاونین دانشگاه این چند روز در محافل عمومی باز هم گرم شده بود.

از این هم که عبور کنیم شاید یکی از بدترین روزهای بیمارستان دکتر جلیل و همچنین یکی از بدترین روزهای دانشگاه علوم پزشکی شبی بود که خبر آمد یکی از پرستاران این بیمارستان مورد حمله یک همراه بیمار قرار گرفته و با ضربات چاقو دچار وضعیت بحرانی شده است.

قاطبه مردم و البته همکاران پرستار او به شدت نگران وضعیت پرستار خواهانی بودند و صبح همان روز جلسه‌ای اورژانسی در بیمارستان دکتر جلیل یاسوج با حضور پرستاران مظطرب و نگران و همچنین معاون سیاسی امنیتی استاندار، فرماندار بویراحمد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی، مدیرکل امنیتی انتظامی و ده‌ها مسئول دیگر برای پیگیری این موضوع برگزار شد.

یکی از سخنرانان جلسه دکتر شهامت معاون دانشگاه علوم پزشکی بود که پشت تریبون رفت و قبل از هر چیز به خبرنگاران و اصحاب رسانه توپید با این مطلع: بشکند قلمی که به جای پرداختن به مشکلات پرستاران و کادر درمان موضوع زباله‌های بیمارستان‌ها و مسائل دیگری را دنبال می‌کنند.

به گزارش فارس؛ اما جواب رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج را قبل از آن یک پزشک یا پرستار داده بود.

 او در دفاع از همکار مضروب خود با برشمردن ده‌ها وسیله‌ای که در بیمارستان مورد نیاز است چنین بیان کرد که نبود این وسایل و امکانات در بیمارستان دکتر جلیل باعث می‌شود که همراهان بیمار عصبانی شده و دیواری کوتاه‌تر از پرستاران پیدا نکنند.

این کادر درمان بیمارستان دکتر جلیل شهر یاسوج به درستی و به خوبی به مسئولان حاضر در سالن فهماند که دلیل اصلی برخوردها و حاشیه‌ها در بیمارستان‌ها و اورژانس‌های استان و به خصوص در بیمارستان شهید دکتر جلیل چه بوده است.

این فیلم را ببینید

وقتی که پرستار این بیمارستان به صراحت اعلام می‌کند که کمترین امکانات در این بیمارستان تروما وجود ندارد یعنی اینکه سخن معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی از اصل غلط و اشتباه است.

آقای دکتر شهامت؛ معاون دانشگاه علوم پزشکی باید فهمیده باشد که ریشه چنین مسائلی به کوتاهی و سهل‌انگاری در تجهیز بیمارستان برمی‌گردد، وقتی که مسوولان دانشگاه علوم پزشکی به جای پرداختن به مشکلات بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها دائم درگیر مسائل حاشیه‌ای و سیاسی هستند که خودشان خواسته‌‌اند و در بازی سیاسیون غرق شده‌‌اند و تا وقتی که مسئولان استانی ما وامدار سیاسیون و نمایندگان مجلس هستند برای رفع کمبودها تلاش آنچنانی نمی‌کنند بنابراین باید هم شاهد چنین وضعیت بدی در مراکز درمانی باشیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج باید بداند که اگر او و همکارانش و دیگران و قبلی‌ها نقدهای منصفانه خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه را گوش می‌دادند و به دنبال رفع کمبودها بودند چنین بحران‌هایی کمتر اتفاق می‌افتاد.

قطعاً مسئولان وزارت بهداشت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی باید دانسته و فهمیده باشند که بیش از ۹۰ درصد درگیری‌ها و حاشیه‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به دلیل کمبودها و نواقصی است که در این مراکز وجود دارد و موجب می‌شود که همراهان بیمار دیواری کوتاه‌تر از پرستاران زحمتکش و همیشه بیدار نبینند و به آنها حمله ور شوند.

لذا جمع‌بندی موضوع اینکه جناب آقای دکتر شهامت باید می‌گفتید بشکند دست و پایی که برای تجهیز بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها و خدمت به مردم کوتاهی می‌کند هر چند که نظام جمهوری اسلامی برای کمک به رفع مشکلات استان هرگز از پول و اعتبار و تسهیلات خود دریغ نکرده و هر آن چه که کمی و نقصان است به عملکردها در خود استان باز می‌گردد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1592864

مهمترین اخبار ایران و جهان: