نیوز سیتی!
03 آذر 1402 - 12:19

درخواست وزیر خارجه انگلیس برای تسهیل کمک‌ها به غزه

وزیر خارجه انگلیس در سفر به اراضی اشغالی، از تل‌آویو خواست تا در جریان برقراری آتش‌بس کوتاه مدت اجازه دهد، کمک‌های بیشتری برای حمایت از غیرنظامیان فلسطینی وارد غزه شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه بریتانیا در دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی از آنها خواسته است تا تسهیل دسترسی غزه به کمک‌های بشردوستانه به مردم فلسطین و همه جهان نشان دهد که غرب خواستار ارائه کمک به مردم غزه در شرایط جنگی کنونی است.

وی در این اظهاراتش عنوان کرده است که بایستی تمامی اقدامات احتیاطی لازم برای به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان فلسطینی در جریان جنگ غزه اتخاذ شود.

اظهارات کامرون زمانی مطرح شد که وی با «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «اسحاق هرتزوگ»رئیس رژیم این رژیم گفتگو کرد.

سفر کامرون به اراضی اشغالی در بحبوحه مذاکرات بر سر ایجاد وقفه در جنگ غزه و تبادل اسرا صورت گرفته است. دولت قطر اعلام کرد که این وقفه با هدف آزادی شماری از اسرای حماس و برخی از اسیران فلسطینی‌ که در زندان های تل‌آویو به سر می‌برند، از صبح جمعه آغاز خواهد شد.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه قطر، تحویل کمک‌های بشر دوستانه به غیرنظامیان فلسطینی در غزه در اسرع وقت پس از وقفه ایجاد شده آغاز خواهد شد. قرار بود وقفه چهار روزه از صبح پنج شنبه آغاز شود اما تحت تاثیر عواملی اجرای این طرح به تعویق افتاد.

دیوید کامرون که هفته گذشته به سمت وزیر امور خارجه بریتانیا منصوب شد عنوان کرده که امیدوار است، این فرصتی برای «آزادی گروگان‌ها» و «رساندن کمک به مردم غزه» باشد.

وی ضمن ابراز حمایت و همبستگی با رژیم صهیونیستی از این رژیم خواست تا تلفات غیرنظامیان در غزه را به حداقل رسانده و اجازه ارسال کمک‌های بشر دوستانه بیشتری را به مردم فلسطین دهد.

کامرون در این رابطه عنوان کرد: اینکه به مردم فلسطین نشان دهیم، قصد داریم به آنها کمک کنیم بسیار مهم است. این مردم به آب،غذا و دارو نیاز دارند.

بر اساس توافق صورت گرفته، قرار است ۵۰ تن از اسرای صهیونیستی در نزد حماس به همراه بیش از ۱۰۰ زن و کودک فلسطینی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی به سر می‌برند، صبح امروز آزاد شوند.

پایان پیام

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1582864

مهمترین اخبار ایران و جهان: