نیوز سیتی!
19 مهر 1402 - 14:59

یک روحانی اهل سنت: مردم‌مظلوم و مجاهد فلسطین گنبد طلایی و فولادی هستند

امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء (ص) قره‌تپه بهشهر با بیان اینکه مردم‌مظلوم و مجاهد فلسطین گنبد طلایی و فولادی هستند نه گنبدی که یک‌مشت متجاوز بر تار پود بی‌اساس خود نامگذاری کردند، گفت: مجاهدان فلسطین هیچ وقت در مقابل جبهه استکبار و صهیونستی از خود ضعف نشان ندادند و صبر و تلاش را پیشه خود کرده و به آیات قرآن ایمان داشتند.

 مولوی خیرالله یعقوبی به مناسبت حماسه طوفان الاقصی گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان بهشهر اظهار کرد: مجاهدین و جوانان فلسطین در مقابل جبهه استکبار صهیونیستی همواره با صبر وارد عمل شدند و هیچ‌گاه از خود ضعف نشان ندادند و نصرت الهی شامل حال‌شان شد.

 وی افزود: پیروزی افتخارآفرین مردم فلسطین بر رژیم غاصب اسرائیل در عملیات طوفان الاقصی بر مردم بزرگوار فلسطین و جبهه مقاومت و مسلمین جهان بیانگر وحدت و اتحادشان بوده است.

 این روحانی اهل‌سنت بیان کرد: "ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص" وصف چنین مردانی را در قرآن باید جستجو کرد.

 مولوی یعقوبی با بیان اینکه مردم‌مظلوم و مجاهد فلسطین گنبد طلایی و فولادی هستند نه گنبدی که یک‌مشت متجاوز بر تار پود بی‌اساس خود نامگذاری کردند، یادآورشد: "مثل الذین اتخذوا من دون الله اولیاء کمثل العنکبوت اتخذوا بیتا وان اوهن البیوت لبیت العنکبوت لوکانوا یعلمون". به درستی که خداوند متعال مجاهدینی که در راه او جهاد می‌کنند با چنین وصفی و صفتی از آنها تجلیل کرده و آنها را به برج‌های فولادی و نفوس ناپذیر تشبیه کرده نه دیوارهای پوشالی، به تعبیر قرآن "کعف ماکول".

 وی گفت: یکی از صفات مجاهد این است که هیچ وقت از نصرت خداوند نا امید نمی‌شوند و همیشه نصرت خداوند را در اولین قدم خود می‌بیند و به هدفی که در نیت پاک خودش دارد ایمان و یقین دارد.

 مولوی خیرالله یعقوبی با بیا اینکه مردم فلسطین در طول ۷۰ سال جنگ، عزیزان خود را فدای اسلام و قرآن کردند و اگرچه متحمل رنج‌های زیادی همچون اخراج از سرزمین آبا و اجدادی خود شدند و آواره شدند، ولی آنها به قول خداوند "فتها جروا ان ارض الله واسعه" چون در هجرت خیر و برکت فراوان است و هجرتی که به خاطر الله باشد، در آن خیر فراوانی است و یک نوع پیروزی است، لذا مردم فلسطین به برکت رسیدند و نصرت و پیروزی از آن این‌ملت است.
 

 امام جماعت مسجد خاتم الانبیاء (ص) قره تپه گفت: بسیاری بر این باور بودند که تعداد مردم فلسطین قلیل است و نمی‌تواند در مقابل رژیم تا به دندان مسلح این غاصبین مقاومت کند، ولی مجاهدین فلسطین هیچ وقت در مقابل جبهه استکبار و صهیونستی از خود ضعف نشان ندادند و صبر و تلاش را پیشه خود کرده و به آیات قرآن ایمان داشتند.
 

 مولوی یعقوبی اظهار کرد: تربیتی که بزرگان و پیشگامان نهضت بزرگ فلسطینی از خود به یادگار گذاشتند، ارزشمند است چرا که در این مزرعه نهال‌هایی غرس کردند که امروزه شروع به میوه دادن کرده است.
 

 مولوی یعقوبی گفت: مقام معظم رهبری در بیانات اخیرشان به جامعه جهانی فرمودند که در رابطه با اسرائیل هیج پیمانی امضاء نکنید که مانند اسب بازنده‌ای بیش نیست که در این شرط بندی خجل خواهید شد و در میدان مسابقه به عقب می‌مانید و آبروی‌تان ضایع می‌شود و در وقایع اخیر اینچنین شد.
 پایان پیام/۸۶۰۰۲/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1535120

مهمترین اخبار ایران و جهان: