نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 13:31

ادامه بارش‌های رگباری تا امشب در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: بعدازظهر امروز تا امشب این سامانه در مناطق شرقی استان همراه با رگبار باران و رعدوبرق فعال است.

احمد اسدی درباره پیش‌بینی وضعیت جوی آسمان استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: همان‌گونه که طی هشدار سطح نارنجی اعلام شد از بعدازظهر روز گذشته شاهد وزش باد، رگبار باران و بارش برف در ارتفاعات استان بودیم.

وی افزود: بیشترین سرعت وزش باد طی این مدت مربوط به رینه با ۱۰۸، گلوگاه ۹۴، آلاشت و کجور با ۸۶، سیاه‌بیشه ۷۶، کیاسر ۶۱، پل‌سفید ۵۴، امیرآباد و رامسر ۳۶ کیلومتر بر ساعت به ثبت رسیده است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران اضافه کرد: بیشترین بارش طی این مدت دناعلیا ۲۴، سیاه‌بیشه و رینه ۲۳، بطاهرکلای بلده ۲۲، تاکور بلده ۱۵، تمل رامسر و دلیر چالوس ۱۴ میلی‌متر اتفاق افتاد.

اسدی بیان کرد: بیشترین برف از دلیر چالوس ۷ و بطاهرکلای بلده با ۵ سانتی‌متر بوده است.

وی  با بیان اینکه بعدازظهر امروز تا امشب این سامانه در مناطق شرقی استان همراه با رگبار باران و رعدوبرق فعال است، تصریح کرد: احتمال آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، رانش زمین و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی، کاهش دید، اختلال در ترددهای جاده‌ای و خسارت به سازه‌ها، تاسیسات و شکستن درختان وجود دارد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران با تاکید بر ضرورت پرهیز از اسکان در کنار رودخانه‏‌ها، خاطرنشان کرد: احتیاط در تردد جاده‌ای، پرهیز از صعود به ارتفاعات، مقاوم‌یازی سازه‏‌های کم‌مقاوم و سایر اقدامات پیشگیرانه از دیگر مسائل مورد تاکید محسوب می‌شود.

وی با اعلام اینکه این سامانه اواخر امشب از استان خارج می‌شود، اظهار کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی، از فردا تا دوشنبه هفته آینده جو پایدار است البته گذر پنج‌شنبه شب به جمعه با شکل‌گیری جریانات شمالی احتمال بارش پراکنده وجود دارد

اسدی گفت: دریای مازندران امروز و فردا به‌صورت مواج پیش‌بینی می‌شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579920

مهمترین اخبار ایران و جهان: