نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 14:03

اصلاح شبکه فرسوده توزیع آب در ۸ روستای تایباد

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد گفت: در یک و نیم سال اخیر، شبکه فرسوده توزیع آب در ۸ روستای این شهرستان اصلاح شده است.

محمدامین باباغیبی در گفت و گو با خبرگزاری فارس در تایباد اظهار کرد: در یک و نیم سال گذشته، شبکه توزیع آب در ۸ روستای شهرستان تایباد که فرسوده شده بودند، با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان اصلاح شدند.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد افزود: در مجموع حدود ۲۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع فرسوده اصلاح شده است و این روستاها شامل اسدآباد دربند، پلبند، بهلول آباد، رهنه، حاجی آباد، فیض آباد، پساوه و خیابان هستند.

وی ادامه داد: شبکه های فرسوده دارای نشتی های نامرئی هستند و باعث هدررفت آب شرب می شوند.

باباغیبی بیان کرد: امسال همچنین ۹۰ درصد روستاهای شهرستان از مشکلات کمتری در حوزه تامین آب برخوردار بودند و تابستان گرم را با آرامش سپری کردند.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد تصریح کرد: امسال مناطقی مشخص در شهرهای تایباد، مشهدریزه و کاریز که با آغاز فصل گرما در سال های گذشته با قطعی و کم فشاری مواجه می شدند، تابستان ۱۴۰۲ را با تنش آبی کمتری گذراندند.

این مقام مسئول اضافه کرد: این اتفاق در نتیجه اقداماتی نظیر حفر و تجهیز چاه ها، هوشمندسازی پایش شبکه توزیع، نصب شیرآلات، برخورد با انشعابات غیر مجاز و اصلاح خطوط فرسوده بوده که در ۳ سال گذشته صورت گرفته است.

باباغیبی گفت: در راستای هوشمندسازی مدیریت منابع و مخازن آب، شبکه های توزیع تایباد، مشهدریزه و کاریز با استفاده از ۵ دستگاه داده بردار (دیتالاگر) آنلاین پایش و کنترل می شوند و بدینوسیله مدت زمان رفع خرابی ها و اتفاقات کاهش می یابد.

مدیر امور آب و فاضلاب تایباد خاطرنشان کرد: این شهرستان دارای ۴۳ هزار مشترک شهری و روستایی است که آب شرب این مشترکین به وسیله حدود هزار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع تامین می شود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551264

مهمترین اخبار ایران و جهان: