نیوز سیتی!
04 آبان 1402 - 16:35

پروژه‌های ناتمام میراث‌فرهنگی جان می‌گیرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان از اولویت‌های این اداره کل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید سعید صفوی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان ظهر امروز در جلسه با معاونین و رئیس گروه‌های سه حوزه میراث فرهنگی اظهار داشت: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها شناسایی پروژه‌های نیمه‌تمام در حال انجام و یا معطل مانده در حوزه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری زنجان است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: باید کارگاه و پروژه‌های راکد و نیمه تعطیل در سطح استان براساس اهمیت مورد بررسی و اولویت‌بندی قرار بگیرند. 

وی اضافه کرد: برخی از آثار تاریخی استان نیاز به بازسازی و احیای دوباره دارند که با توجه به اعتباری که در اختیار داریم باید با برنامه‌ریزی منسجم و اصولی در مدت زمانی مشخص این کار انجام شود و اقدام مؤثر در زمینه احیای بافت‌های تاریخی باید انجام شود.

صفوی افزود: صنعت گردشگری دارای فرایند‌های تعریف شده است که می‌تواند منجربه ثروت آفرینی و ایجاد اشتغال شود.
در ادامه معاونت‌های این اداره‌کل ضمن ارائه عملکرد یک‌ساله، به بیان گزارشی از اقدامات و پیشرفت‌های اداره‌کل و ارائه برنامه‌های آتی پرداختند.
پایان پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551420

مهمترین اخبار ایران و جهان: