نیوز سیتی!
05 آبان 1402 - 12:28

ثبت‌نام نهایی ۴۷۸ داوطلب از استان اردبیل برای انتخابات مجلس دوازدهم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل و رئیس ستاد انتخابات استان از ثبت‌نام نهایی ۴۷۸ داوطلب برای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: از ۴ آبان با آغاز فرآیند احراز صلاحیت داوطلبان توسط هیأت‌های اجرایی، استعلام از مراجع پنج‌گانه و ارائه نتایج به هیأت‌های نظارت ادامه می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رضا قاسمیان صبح امروز با ارائه آمار ثبت‌نام نهایی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان اردبیل اظهار کرد: ثبت‌نام نهایی از ۲۷ مهر آغاز شد و تا ساعت ۱۸ روز چهارشنبه سوم آبان ادامه یافت که از کل ۵ حوزه انتخابیه استان اردبیل، ۴۷۸ نفر ثبت‌نام خود را نهایی کرده‌اند و از این تعداد ۴۴ نفر خانم و ۴۳۴ نفر آقا هستند.

وی افزود: در مرحله پیش‌ثبت‌نام ۸۹۴ نفر از کل استان اردبیل برای حضور در رقابت‌ها اعلام آمادگی کرده بودند که از این تعداد ۵۳درصد در مرحله نهایی ثبت‌نام کردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ادامه داد: استان اردبیل ۷ کرسی در مجلس شورای اسلامی دارد که بر اساس آمار فعلی، به‌طور میانگین ۶۸ نفر برای هر کرسی ثبت‌نام کرده‌اند.

قاسمیان تصریح کرد: از لحاظ سنّی ۶۸‌درصد از ۴۷۸ داوطلب، زیر ۵۰ سال و ۳۲درصد نیز بالای ۵۰ سال سن دارند و از لحاظ تحصیلات هم ۱۵درصد دکتری، یک‌درصد حوزوی، ۷۸درصد کارشناسی ارشد، ۶درصد از مقطع کارشناسی داوطلب شده‌اند و ۲۰درصد از داوطلبان نیز دارای سوابق ایثارگری هستند.

وی با بیان آمار داوطلبان مجلس از لحاظ شغلی گفت: ۱۷۶ نفر کارمند، ۶۱ نفر بازنشسته، ۵۶ نفر فرهنگی، ۲۸ نفر استاد دانشگاه، ۹ نفر پزشک، ۷ نفر نماینده مجلس، ۷ نفر نظامی، ۱۴ نفر وکیل، ۱۱۱ نفر آزاد و سایر و در نهایت ۹ نفر نیز هیچ شغلی را اعلام نکرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان اردبیل بیان کرد: از ۴ آبان با آغاز فرآیند احراز صلاحیت داوطلبان توسط هیأت‌های اجرایی، استعلام از مراجع پنج‌گانه و ارائه نتایج به هیأت‌های نظارت ادامه می‌یابد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1551864

مهمترین اخبار ایران و جهان: