نیوز سیتی!
06 آبان 1402 - 09:44

افزایش ۶۴ درصدی جوجه‌ریزی در همدان طی مهرماه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از افزایش ۶۴ درصدی جوجه‌ریزی استان طی مهرماه نسبت به مدت مشابه سال پیش خبر داد و گفت: ۶ هزار و ۲۲۴ تن تولید گوشت مرغ استان در ماه گذشته بوده که این میزان، ۲ هزار و ۴۳۰ تن نسبت به مهر ماه سال پیش افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا بهراملو صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه استان نسبت به برنامه جوجه‌ریزی کشور در مهر ماه عملکرد ۱۰۴ درصدی داشته است اظهار کرد: میزان جوجه‌ریزی استان در ماه گذشته ۳ میلیون و ۱۴۳ هزار قطعه گزارش شده که بیش از میانگین کشوری بوده است.

وی با اشاره به اینکه میانگین تحقق تعهد جوجه‌ریزی مهرماه در کشور ۸۸ درصد بوده است افزود: تلاش برای افزایش جوجه‌ریزی و افزایش تولید گوشت مرغ در همدان مضاعف است که در این بین تولیدگنندکان نقش بسزایی دارند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان با تاکید بر اینکه میزان جوجه‌ریزی در مهر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد رشد داشته است یادآور شد: عملکرد جوجه‌ریزی طی مهر ماه در شهرستان‌های تویسرکان ۱۵۴ درصد، رزن و درگزین ۱۱۶ درصد، ملایر ۱۱۳ درصد و اسدآباد ۹۸ درصد بود.

وی از تولید ۶ هزار و ۲۲۴ تن گوشت مرغ استان در ماه گذشته خبر داد و گفت:  این میزان افزایش ۲ هزار و ۴۳۰ تن گوشت مرغ نسبت به مهر ماه سال پیش را نشان می‌دهد.

بهراملو به برش شهرستانی برنامه جوجه‌ریزی آبان ماه در استان اشاره کرد و افزود: برنامه هر شهرستان نسبت به میزان جوجه‌ریزی در آبان جاری تعیین و ابلاغ شده اگرچه برنامه‌های تولید گوشت مرغ تا پایان سال تدوین شده است.

وی تصریح کرد: گام نخست اجرای تعهدجوجه‌ریزی برای تامین مطمئن مرغ مورد نیاز شهروندان استان و ارسال مازاد به سایر نقاط کشور و در گام بعدی ارتقای کیفیت تولید در دستور کار سال ۱۴۰۲ قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در پایان خاطرنشان کرد: مکاتبات و پیگیری‌ها جدی در راستای واردات گوشت قرمز گرم و منجمد به استان انجام شده است.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1552564

مهمترین اخبار ایران و جهان: