نیوز سیتی!
16 آذر 1402 - 10:48

دعوت استاندار هرمزگان از بخش خصوصی برای ورود به زنجیره جلبک، سوخت زیستی و تولید اسانس

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان از فعالان بخش خصوصی دعوت کرد تا در زنجیره جلبک، سوخت زیستی و تولید اسانس لیمو در هرمزگان ورود کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی دوستی استاندار هرمزگان امروز در شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی استان هرمزگان، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در برنامه‌های توسعه‌ای استان، اظهارداشت: یکی از جدی‌ترین برنامه‌هایی که داریم توسعه بندرلنگه است که مطالعات آن از یک سال پیش آغاز شده و برای اینکه بتوانیم تولید را نیز در این بندر رونق دهیم منطقه ویژه‌ای را نیز همجوار با  بندرگاه جدید در نظر گرفته‌ایم.

وی وجود فرودگاه در شهر بندرلنگه را جزو مزیت‌های این منطقه دانست و افزود: شهرستان بندرلنگه نزدیک‌ترین نقطه به بازار بزرگ امارات متحده عربی است از این رو مسیر دسترسی به این بندرگاه را با طرح توسعه محور بندرلنگه- پارسیان در دستورکار قرار خواهیم داد و با توجه به اینکه آزادراه فارس-اصفهان تکمیل شده است ما نیز  با تکمیل محور فارس-هرمزگان نقش بندرلنگه را در صادرات افزایش دهیم.

استاندار هرمزگان، در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در حوزه کشاورزی، تصریح‌کرد: با سازمان انرژی اتمی کارهای خیلی خوبی را آغاز کردیم و بخشی از بودجه تحقیقاتی حوزه کشاورزی را معطوف به ساخت دستگاهی کردیم که بر اساس اشعه گاما حشرات مضر و سوسک حنایی خرما را که نخیلات استان را تهدید می‌کند از بین‌می‌برد که این دستگاه ساخته شده و در سفر رئیس جمهور به استان رونمایی خواهد شد‌.

دوستی تصریح‌کرد: باید فناوری‌های هسته‌ای در کشاورزی به خدمت گرفته شود و به سمت استفاده از روش‌های نوین برای توسعه کشاورزی برویم ضمن اینکه استان پتانسیل عظیمی در تولید میوه‌های گرمسیری دارد و با توجه به اینکه برخی میوه‌های گرمسیری مانند موز و خرمای مجول را در اقلیم‌های مشابه هرمزگان می‌توان کاشت باید بیشتر از این ظرفیت استفاده کرد.

دوستی، در ادامه با دعوت از فعالان بخش خصوصی برای ورود به زنجیره تولید جلبک، تاکید‌کرد: متاسفانه مقاومتی در حوزه خوراک دام شکل گرفته است و اجازه اجرای طرح‌های جدید در این زنجیره را از بین برده اما با این حال با توجه به ظرفیتی که استان هرمزگان در تولید جلبک دارد اصرار داریم که این زنجیره در استان ایجاد شود و به عنوان خوراک دام مورد استفاده قرار گیرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1596764

مهمترین اخبار ایران و جهان: