نیوز سیتی!
08 آذر 1402 - 10:01

معاون سیاسی وزیر کشور: فرهنگ عاشورا و بسیج در هم تنیده و ماندگارند

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: فرهنگ عاشورا و بسیج در هم تنیده و ماندگارند و این عامل موجب ناتوانی دشمنان در حذف فرهنگ بسیجی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از ری، همزمان با ایام هفته بسیج مستضعفین، مراسم گرامیداشت و تجلیل از بسیجیان نمونه با حضور سید محمدتقی شاهچراغی معاون سیاسی وزیر کشور، مهدی باب الحوائجی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری و جمعی از فرماندهان و نیروهای پایگاه های بسیج ناحیه مقاومت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) ری در مجتمع ایوان ری برگزار شد.

معاون سیاسی وزیر کشور در این مراسم در سخنانی با اشاره به ایام گرامیداشت هفته بسیج مستضعفین اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و با توجه به نقش فرهنگ و روحیه بسیجی در عبور از مشکلات و تنگناها، دشمنان انقلاب و نظام جمهوری اسلامی به دنبال آن هستند که این هویت، تفکر و فرهنگ را از ملت ایران جدا کنند، اما نمی‌توانند.

 

وی بسیج را از جنس فرهنگ عاشورا و در استمرار این جریان دانست که با فرهنگ عاشورایی عجین شده است و تأکید کرد: این عامل موجب ناتوانی دشمنان در حذف فرهنگ بسیجی شده است.

شاهچراغی خاطرنشان کرد: اینگونه است که فرهنگ عاشورا و فرهنگ و تفکر بسیج تا همیشه ماندگارند و از بین رفتنی نیستند.

وی تصریح کرد: فرهنگ بسیج را می‌توان در وجود آن شهید امنیت به عینه دید که در کوچه پس کوچه‌ها در عین مظلومیت شکنجه شده و به شهادت رسید.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه فرهنگ و هویت بسیج برخاسته و صادر شده از انقلاب اسلامی، در همه جای دنیا ریشه دوانده است، افزود: ملت ایران با وجود انواع توطئه‌هایی مانند جنگ تحمیلی و تقدیم بیش از ۱۷ هزار شهید ترور، در سایه این فرهنگ متعالی همواره بر دشمنان فائق آمده و آنان را شکست داده است.

 

شاهچراغی با اشاره به شهادت ۳۶ هزار دانش‌آموز در دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: نوجوانان دانش‌آموز بسیجی با بصیرت و شجاعت در جبهه‌های جنگ حضور یافته و جانانه جنگیدند.

وی در پایان گفت: مادران شهدا فرزندانشان را راهی جبهه‌ها کرده و پس از شهادت نیز، فرزند شهیدشان را با دستان خود به خاک می‌سپردند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1588164

مهمترین اخبار ایران و جهان: