نیوز سیتی!
05 دی 1402 - 12:46

۳ سوالی که دولتهای غربی از حزب الله درباره جنگ می‌پرسند

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان فاش کرد که هیأت‌های عالی‌رتبه غربی طی سفر‌های اخیر به لبنان، به شیوه‌های مختلف ۳ سوال اصلی را برای پیش‌بینی گام بعدی حزب‌الله در میدان نبرد طرح کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود «حسن موسی الضیقه» یکی از شهدای راه قدس که روز گذشته (دوشنبه، ۲۵ دسامبر)، برگزار شد، با بیان اینکه تا زمان توقف جنگ اشغالگران علیه غزه، عملیات‌های مقاومت در جنوب لبنان ضد دشمن صهیونیست، ادامه دارد تاکید کرد، با معادله چشم در برابر چشم، مقابل صهیونیست‌ها می‌ایستیم و درسی فراموش‌نشدنی به اسرائیل و حامیانش می‌دهیم.

وی با تاکید بر این‌که حملات مقاومت به دشمن صهیونیستی در جنوب لبنان در حمایت از مردم غزه و مقاومت آن است گفت: «همه شاهد بودند که تا دیروز هیأت‌های عالی‌رتبه غربی پشت سر هم به لبنان می‌آمدند و ۳ سوال داشتند: آیا مقاومت لبنان جنگ را گسترش می‌دهد یا خیر؟ سرنوشت شهرک‌نشینان صهیونیست چه می‌شود و آیا آنها می‌توانند سالم به شمال فلسطین اشغالی برگردند؟ آیا حزب‌الله همچنان مستقیما در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی باقی خواهد ماند یا اینکه راه‌حل‌های مشخصی دارد؟ می‌گفتند همه اینها در راستای ثبات در منطقه است».

 معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: « ما چه محرمانه و چه علنی پاسخ آنها را دادیم؛ قبل از هر سوالی تجاوز به غزه را متوقف کنید. جنگ در جنوب لبنان بازتاب تجاوز اشغالگران به غزه بود و ادامه این جنگ نیز مرتبط به ادامه تجاوزات ضد غزه است. تشدید جنگ در جنوب لبنان به عملکرد اسرائیل بستگی دارد و اگر اسرائیل تجاوزات خود را گسترش دهد پاسخی مناسب با تجاوزات این رژیم [بر اساس معادله چشم در برابر چشم) به آن می‌دهیم و ثابت می‌کنیم که اهل میدان هستیم.. در میدان باقی می‌مانیم تا به اسرائیل و حامیان آن درسی بدهیم که هرگز فراموش نکنند».

وی با اشاره به این‌که مقاومت لبنان از هیچ‌یک از تهدیدهای آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌هراسد، افزود که حزب‌الله در حال حاضر با هیچ طرفی درباره وضعیت بعد از جنگ غزه صحبت نمی‌کند و ابتدا باید جنگ متوقف شود. 

این مقام حزب‌الله تاکید کرد که مقاومت اجازه نمی‌دهد که لبنان در معرض تهدید و ارعاب باشد و هیچ‌کس نمی‌تواند به هیچ طرفی تعهد بدهد که لبنان ساکت بماند. زیرا صهیونیست‌ها اگر فرصت داشته باشند تحت حمایت آمریکا به لبنان تجاوز می‌کنند تا از دست مقاومت در لبنان و نهایتا فلسطین راحت شوندآمریکا بیش از ۲۰۰ هواپیما حامل بیش از ۱۰ هزار تن مهمات برای ارتش صهیونیستی در جنگ غزه فرستاد. این در پاسخ کسانی است که می‌گویند چرا ساکت نبودید و علیه اسرائیل اقدام کردید.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1616464

مهمترین اخبار ایران و جهان: