نیوز سیتی!
30 آبان 1402 - 09:30

غزه، احیاگر وجدان جامعه جهانی

تعداد کثیری از مردم برای اظهار تنفر از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه به خیابان‌ها آمده و خواسته خود را با فریاد به سمع و نظر دیگر مردم دنیا رساندند.

فارس پلاس؛ سیدرضا صدرالحسینی در یادداشتی نوشت: نتایج بسیار تأسفباری که جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به وجود آورد، بیداری بزرگی را در افکار عمومی مردم جهان ایجاد کرد. در 5 قاره جهان تعداد کثیری از مردم برای اظهار تنفر از اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم مظلوم غزه به خیابان‌ها آمده و خواسته خود را که در درجه اول آتش‌بس و در درجه بعد ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم غزه بود، با فریاد به سمع و نظر دیگر مردم دنیا رساندند.

باید در نظر داشت این راهپیمایی‌ها در صورتی می‌تواند بر مواضع دولت‌های غربی اثرگذار باشد که افکار عمومی جهانیان برای قدرت‌های بزرگ و کشورهای قدرتمند اقتصادی و نظامی اهمیت داشته باشد. غربی‌ها در کتاب‌ها و رسانه‌های‌شان پیوسته از اهمیت افکار عمومی و خواست ملت‌ها سخن می‌گویند اما آنجا که در حوزه عمل و اقدام است، هیچ‌گونه اقدام حمایت‌گرانه‌ای از فلسطین که خواست قطعی مردم نقاط مختلف دنیاست، دیده نمی‌شود. در واقع قدرت‌های بزرگ تلاش می‌کنند با انحراف افکار عمومی توسط رسانه‌ها و سانسور اخبار مربوط به حمایت مردم جهان از غزه و نفرت از جنایات رژیم صهیونیستی شرایطی را پدید آورند که رژیم صهیونیستی بتواند به موضوعی به نام دستاورد در روی زمین توسط عملیات‌های زمینی نائل شود تا بتواند در مرحله بعدی پس از آتش‌بس از آن استفاده کند. در حقیقت قدرت‌های بزرگ نه فقط در حوزه سیاسی و تسلیحاتی، بلکه در حوزه فریب افکار عمومی و حمایت روشن و شفاف رسانه‌ای از رژیم صهیونیستی، با سانسور خواست عمومی مردم جهان به جنایتکاران رژیم صهیونیستی کمک کرده و این جنایات را مشروعیت می‌بخشند. 

همزمان با سانسور تظاهرات و ابراز همدردی گسترده مردم دنیا بویژه کشورهای غربی توسط رسانه‌های دولت‌های غربی، متاسفانه شاهد خفقان و استبداد کشورهای مطرح عربی در رابطه با هرگونه تظاهرات و راهپیمایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستیم. نفرت از رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین در خون همه مسلمان‌ها جاری و ساری است اما دیکتاتوری موجود در تعدادی از کشورهای عربی و  اسلامی اجازه تجمعات و تظاهرات را به آنها نمی‌دهد. دلیل این ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها این است که حکام دیکتاتور این کشورها نگران این مساله هستند که در بین این تجمعات و تظاهرات موضوعاتی جز جنایت رژیم صهیونیستی یا حمایت از مردم فلسطین نیز مانند استبداد داخلی مطرح شود. به این دلیل است که ما تظاهرات و راهپیمایی‌های گسترده‌ای را که در اروپا و کشورهای مختلف 5 قاره مشاهده می‌کنیم، در برخی کشورهای عربی اسلامی نمی‌بینیم.

پایان پیام/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1579464

مهمترین اخبار ایران و جهان: