نیوز سیتی!
01 آبان 1402 - 12:03

توزیع ۲۴ میلیون لیتر آب شرب در شش ماهه اول امسال به 35 روستای بردسکن

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بردسکن گفت: قریب به ۲۰۰۰ سرویس به حجم تقریبی ۲۴ میلیون لیتر آب شرب توسط تانکر سیار در طول ۶ ماهه اول سال جاری به روستاهای محروم، دارای چالش و کمبود آب توزیع شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حسین مهدوی اولیایی اظهار کرد: در پی محدودیت منابع آبی و گرمای تابستان و ضرورت تامین آب شرب روستاییان و به منظور رفع مشکل کمبود آب و بهره‌مندی از آب شرب، آبرسانی با تانکر خودرو سیار به بالغ بر ۳۴ روستای تحت پوشش و غیر تحت پوشش با استفاده از تانکر و همچنین تانکر اجاره‌ای (بخش خصوصی) انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه اب و فاضلاب شهرهای بردسکن ، انابد و شهرآباد ۷۵ روستا و آبادی را تحت پوشش خود دارد، افزود: این اداره دارای ۵۲ منبع آبی با شبکه توزیع ۵۷۰ کیلومتر، ۴۰۰کیلومتر خطوط انتقال و بیش از ۲۰۰۰۰متر مکعب مخزن ذخیره آب است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بردسکن گفت: این امور بالغ بر۳۶۵۰۰ اشتراک دارد که تامین آب شرب سالم برای مردم شهرستان ا از برنامه های  این امور است . اولیایی با اشاره به اینکه صرفه جویی در مصرف آب یک وظیفه شرعی می باشد اظهار کرد: فرسودگی شدید بالغ بر ۶۰ درصد تاسیسات قدیمی مشکلات بهره برداری را با مشکل مواجه می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه بعضی از روستاهای شهرستان از طریق مجتمع آبرسانی تامین آب می‌شود و نظر به بروز نقص فنی در الکتروپمپ و یا تابلو برق، امور آب و فاضلاب شهرستان بنا به وظیفه ذاتی و تامین آب شرب روستاییان ، در بازه زمانی تعویض الکتروپمپ و حل مشکل تاسیسات، آبرسانی به روستاها را توسط تانکر سیار انجام داده است. 

اولیایی  گفت: فرسودگی شدید شبکه آب شرب برخی از روستاها منجر به قطع آب می‌گردد که در مواردی امور آب فاضلاب تا زمان رفع مشکل و اتفاق ، نیاز آبی مردم را با استفاده از تانکر سیار تامین می‌کند.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1547420

مهمترین اخبار ایران و جهان: