نیوز سیتی!
19 آبان 1402 - 01:03

آحارونوت: عملیات فلسطینی‌ها آینده تاریکی برای گردشگری اسرائیل رقم زد

روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت تاکید کرد، عملیات هفتم اکتبر فلسطینی‌ها با خسارت سنگینی که به بخش گردشگری و هوانوردی اسرائیل وارد کرد، آینده تاریکی را برای آن رقم زد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، یک ماه پس از عملیات غافلگیرانه طوفان الاقصی توسط نیروهای مقاومت فلسطین به رهبری کتائب عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) علیه سرزمین‌های اشغالی و به دنبال آن تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بررسی داده‌ها و وضعیت آژانس‌های مسافرتی، راهنمایان تور، صاحبان خطوط هوایی و کارکنان فرودگاه‌های رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که  اقتصاد این رژیم خسارات هنگفتی متحمل شده است.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در گزارشی با عنوان کاهش تجارت در بخش گردشگری و هوانوردی اسرائیل آورده است: این روزها  کارمندان فرودگاه‌های اسرائیل از تعطیلی مشاغل خود و بیکار شدن هراس دارند  و از کابینه نتانیاهو به خاطر کمک نکردن به آنها انتقاد می‌کنند.

کاهش 80 درصدی پروازهای بن گوریون

این روزنامه افزود: تعداد پروازها به و از فرودگاه بن گوریون کاهش شدیدی را  به میزان ۸۰ درصد در مقایسه با سال گذشته تجربه کرده، در حالی که بسیاری از خطوط هوایی بین المللی هم پروازهای خود را تا اطلاع ثانوی لغو کردند.

آحارونوت افزود: شرکت‌های هواپیمایی اسرائیل دیگر نگرانی خود را در مورد آینده‌ای که آن را تاریک توصیف کردند، پنهان نمی‌کنند. این شرکت‌ها از مقامات به دلیل عدم جبران خسارات وارده به آنها انتقاد کردند.

این روزنامه  تایید کرد که تصویر وضعیت کنونی شرکت‌های هواپیمایی اسرائیل تیره و تار است و اگر کابینه نتانیاهو ارتباط هوایی بین اسرائیل و جهان را بخواهد، باید به شرکت‌ها غرامت بدهد.

وی با اشاره به اینکه بحران در بخش گردشگری تنها به پروازها محدود نمی‌شود، گفت: در حال حاضر بحران بر گردشگری دریایی نیز سایه افکنده و سفرهای دریایی از بندر حیفا به طور کامل متوقف شد.

این روزنامه ادامه داد: بحران در فرودگاه بن گوریون نه تنها شرکت‌های هواپیمایی را تهدید می‌کند، بلکه به طور کلی بخش گردشگری اسرائیل را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، در شرایطی که کارگران بخش گردشگری نگران بی توجهی وزارت دارایی هستند که به نیازها و خواسته‌های آنها پاسخ نمی‌دهد.

 

این روزنامه به نقل از کوبی کارنی، رئیس اتحادیه آژانس‌های مسافرتی در رژیم صهیونیستی آورده است که بخش گردشگری در اسرائیل از بحران شدیدی رنج می‌برد و انتظار می‌رود این بحران ادامه پیدا کند، به‌ویژه که در پی بحران کرونا رخ داده است و همه کارگران علاوه بر چالش‌های بزرگی که در این مرحله از آن رنج می‌برند، با مشکلات اقتصادی نیز مواجه خواهند شد.

کارنی از همه وزارتخانه‌های مربوطه خواست تا با اعطای غرامت لازم برای آینده بخش گردشگری تلاش کنند تا بتواند دوباره روی پا خود بایستد و به احیای اقتصاد اسرائیل کمک کنند.

این روزنامه همچنین به بخش دیگری که مستقیماً تحت تأثیر بحران گردشگری قرار گرفته اشاره کرد و گفت: تورگردانان و راهنمایان تور هم از اوضاع جنگ ضربه شدیدی خوردند، در حالی که هنوز از بحران کرونا هم به طور کامل خارج نشده بودند.

 

آحارونوت همچنین با اشاره به اینکه صاحبان هتل‌ها هم از پیامدهای جنگ متاثر شده‌اند، به نقل از یکی از آنها نوشت که بحران اقتصادی که این روزها هتل‌ها از آن رنج می‌برند روز به روز در حال افزایش است.

 

 

درخواست از اسرائیلی‌ها برای ترک نکردن اسرائیل شرم آور است

این روزنامه به نقل از یوسی فتال، مدیر عامل دفتر تنظیم مقررات گردشگری داخلی در رژیم صهیونیستی گفت: هشدار در مورد سفر شهروندان اسرائیلی به خارج از کشور شرم آور است و بهتر بود اصلا اعلام نمی‌شد؛ زیرا به نظر می‌رسد بیشتر یک سیاست باشد تا اینکه نگرانی واقعی نسبت به جان شهروندان مطرح باشد. موضوع خطرناکتر هم این است که این اقدام، تسلیم شدن در برابر حماس تلقی می شود و پیروزی آن را به تصویر می‌کشد.

پایان پیام/

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1566820

مهمترین اخبار ایران و جهان: