نیوز سیتی!
17 آبان 1402 - 06:57

تمرین رهگیری جنگنده‌های دشمن توسط «میگ-31» روسیه

وزارت دفاع روسیه سه شنبه شب اعلام کرد که جنگنده‌های «میگ-31» فراصوت این کشور تمرین رهگیری جنگنده‌های دشمن فرضی را بر فراز دریای «بارنتس» اجرا کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه سه شنبه شب به وقت تهران اعلام کرد که جنگنده‌های «میگ-۳۱» این کشور تمرین رهگیری اهداف هوایی دشمن فرضی را بر فراز دریای «بارنتس» اجرا کردند.

به گزارش خبرگزاری «تاس» جنگنده‌های میگ-۳۱ ناوگان شمالی هوا فضای روسیه  رهگیری هواپیما‌های دشمن فرضی را در ارتفاع بیش از ۱۳۰۰۰ متری بر فراز دریای بارنتس تمرین کردد.

میگ-۳۱، یکی ازجنگنده‌هایی است که ائتلاف ناتو به دقت آن‌را زیر نظر دارد زیرا می‌تواند انواع مختلفی از موشک‌ها را حمل کند.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که جنگنده‌های میگ- ۳۱ ماموریت نظارت بر حریم هوایی به مفهوم شناسایی هدف هوایی نزدیک مرز هوایی روسیه بر فراز دریای بارنتس را اجرا کردند.

هواپیماهای ناتو از اواخر سال ۲۰۲۰ پروازهای شناسایی خود را  نزدیک مرز روسیه تشدید کرده اند و  مسکو بارها هشدار داده که چنین پروازهایی توسط هواپیماهای ایالات متحده و ناتو  نزدیک مرز این کشور، خطر تشدید تنش را به همراه دارد.

وزارت دفاع روسیه به دلایل امنیتی به شمار جنگنده‌های شرکت کننده در این رزمایش هیچ اشاره‌ای نکرده است.

نیروی هوایی روسیه از این جنگنده رهگیر برای کنترل و دور راندن فوری هواپیمای متجاوز استفاده می‌کند و برخی آن‌ها  در مرزهای روسیه در قطب شمال مستقر هستند.

میگ-۳۱، یک جت شکاری، رهگیر فرا صوت است. این جنگنده از رادار بمراتب پیشرفته تر از رادار «میگ- ۲۵» برخوردار و دارای موشک هدایت راداری با دستکم ۲ برابر برد «موشک آر-۴۰» است.

آمریکا و متحدان این کشور با پرواز در مرزهای روسیه سعی در جمع آوری اطلاعات از تحرکات نظامی روسیه دارند که بارها با پاسخ به موقع ناوگان هوایی روسیه مواجه شده‌اند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1565164

مهمترین اخبار ایران و جهان: