نیوز سیتی!
02 دی 1402 - 11:26

مربی ایرانی والیبال، رئیس کارخانه بازیکن‌سازی ترکیه شد

مربی ایرانی هدایت تیم والیبال تاریم کردی ترکیه را برعهده گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در روز‌های اخیر اخبار زیادی پیرامون انتقال محمد وکیلی، سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان ایران و پرافتخارترین مربی والیبال جهان در رده‌های پایه به یکی از تیم‌های خارجی در رسانه‌های مختلف دست به دست می‌شد.

گفته می‌شود این مربی نام آشنا و بازیکن ساز والیبال کشورمان برای انجام پروژه جدید در والیبال ترکیه راهی این کشور شده است.

محمد وکیلی که در فصل جاری هدایت هیچ تیم ایرانی را بر عهده نداشت پس از توافق با مسئولان یک باشگاه دسته اولی در ترکیه هدایت تیم تاریم کردی اسپورت را بر عهده گرفت، تیمی که زیر مجموعه باشگاه پرافتخار و سرشناس هالک بانک ترکیه به حساب می‌آید.

در واقع این تیم دسته اولی که زیر مجموعه وزارت کشاورزی ترکیه به شمار می‌رود با توجه به سیاست‌های باشگاه هالک بانک در استعدادیابی و پشتوانه‌سازی و همچنین تفاهماتی که این باشگاه سرشناس با فدراسیون والیبال ترکیه در راستای افزایش ظرفیت بازیکن‌های ترکیه‌ای دارد از وکیلی به عنوان یک مربی موفق در رده‌های پایه دعوت کرده تا با توجه رزومه و سابقه درخشانش در والیبال ایران به رشد و توسعه والیبال در ترکیه و همچنین بازیکن سازی برای باشگاه هالک بانک کمک کند.

روند توسعه والیبال در ترکیه از بخش بانوان آغاز شد و پس از درخشش تیم بانوان این کشور در عرصه جهانی، از یک دهه پیش فدراسیون والیبال ترکیه برنامه‌های توسعه‌ای در بخش مردان را آغاز کرد و اکنون پس از یک دهه برنامه‌ریزی منظم نه تنها برای نخستین بار موفق به حضور در لیگ ملت‌های والیبال شده‌اند، حتی پس از نمایش خوب در رقابت‌های اخیر بین‌المللی مانند انتخابی المپیک و قهرمانی جهان و اروپا، در جایگاهی بالاتر از ایران در رنکینگ جهانی قرار دارند.

فدراسیون والیبال ترکیه در راستای حمایت از تیم ملی بزرگسالان خود به دنبال پشتوانه‌سازی و ایجاد کارخانه بازیکن‌سازی است تا با تزریق مستمر بازیکنان جوان حضورش در مسابقات بین‌المللی را دوام ببخشد.

در همین راستا طالحا دوگموش، مدیر باشگاه تاریم کردی اسپور با انتشار بیانیه ضمن ابراز خوشحالی از حضور محمد وکیلی در این تیم اعلام کرد:

باشگاه ورزشی تاریم کِرِدی ترکیه (Tarim Kredi) حاضر در لیگ دسته یک این کشور که در چارچوب پرورش بازیکنان نوجوان و جوان برای تیم ملی ترکیه و تیم الف هالک بانک (HalkBank) با این باشگاه بزرگ ترک همکاری دارد اعلام می‌دارد که با رضا وکیلی فرجاد، سرمربی با سابقه و توانمند ایرانی برای سرمربیگری این تیم به توافق رسیده است. 

انتخاب وکیلی گامی بزرگ در راستای اهداف تأسیس باشگاه تاریم یعنی کشف، پرورش و شناساندن بازیکنان نوجوان و جوان ترک به جامعه والیبال ترکیه است. موفقیت‌های بی شمار ایشان در قامت سرمربی تیم‌های ملی پایه ایران و کشف و پرورش استعداد‌های بی شماری، چون سعید معروف، محمد موسوی، امیر غفور، فرهاد قائمی و ... که قبلا یا در‌حال حاضر در لیگ ترکیه بازی می‌کنند گواه بر این انتخاب است.

ضمن خوشامدگویی به سرمربی جدیدمان برای وی آرزوی موفقیت در این مسئولیت را داریم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1613020

مهمترین اخبار ایران و جهان: