نیوز سیتی!
16 اسفند 1401 - 22:27

فناوری دیجیتال شفافیت را بیشتر و فساد را کمتر می‌کند

زنجان-استاندار زنجان گفت: با توسعه فناوری دیجیتال تلاش داریم شفافیت را بیشتر کنیم تا فساد کاهش یابد. 

به گزارش خبرنگار مهر، محسن افشارچی شامگاه سه‌شنبه در آئین بهره‌برداری از طرح‌های فناوری دیجیتال شامل داشبورد مدیریتی ، زیرساخت داده مکانی(SDI) و پروژه شهروندسپاری شهرداری اظهار کرد: پروژه‌هایی که امروز رونمایی می‌شود مربوط به کار در حوزه‌های دیجیتال است.

وی با اشاره به اینکه سازه‌های عمرانی در جامعه بیشتر به چشم می‌آیند، ابراز کرد: این در حالی است که سازه‌های نرم که زحمت کمتری از پروژه‌های عمرانی دارد مغفول می‌ماند.

استاندار زنجان با بیان اینکه برای اقتصاد دیجیتال در زنجان برنامه داریم، تصریح کرد: تلاش داریم تا با استفاده از فناوری دیجیتال بتوانیم زندگی راحت‌تری برای مردم فراهم کنیم تا نیاز به رفت و آمد کمتر شود، فساد کاهش یابد و شفافیت بیشتر شود.

وی به تدوین و تهیه داشبورد مدیریتی در استانداری زنجان اشاره کرد و گفت: در این سامانه داده‌ها را از همه دستگاه‌ها تجمیع می‌کنیم و اطلاعات را در داشبورد مدیریتی استان در کنار هم قرار می‌دهیم و می‌توانیم این تجربه را در اختیار سایر استان‌ها قرار دهیم.

افشارچی خاطرنشان کرد: پروژه دیگر در حوزه اقتصاد دیجیتال زیر مجموعه اطلس سرمایه‌گذاری است و در این زمینه نیز در کشور پیشتاز هستیم و تا کنون ۱۲۸ لایه را بارگذاری کردیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1080120

مهمترین اخبار ایران و جهان: