نیوز سیتی!
22 اسفند 1401 - 16:11

شهدا در مسیر حق حیات طیبه و سربلندی را به ارمغان آوردند

اراک- استاندار مرکزی گفت:شهدا بهترین داشته‌های خود که جانشان بود را تقدیم کردند و عزت و استقلال و حیات طیبه را به ارمغان آوردند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص‌الائمه بعدازظهر دوشنبه به مناسبت ۲۲ اسفند روز بزرگداشت شهدا در محل یادمان شهید گمنام در استانداری مرکزی اظهار داشت: ایام ماه شعبان که مزین به ولادت حضرت مهدی (عج) است تکلیف مهم انتظار را یادآوری می‌کند و باید خود را برای ظهور آماده کنیم و برخلاف آن چیزی که ما از مفهوم انتظار داریم که انتظار یک حالتی است که باید در آن قرار بگیریم، انتظار به معنای آمادگی و قرار گرفتن در شرایط مطلوب است.

استاندار مرکزی افزود: انتظار از تکالیف مهم شیعیان و امت اسلام است و تکلیفی که بر عهده ما می‌باشد و انتظار از جنس عمل است و از جنس حالات نیست و انتظار افضل الاعمال است.

وی ادامه داد: وقتی انتظار از جنس عمل است لذا اقتضائات ویژه ای دارد و آن مسیری که مسیر حق و باطل بوده و از صدر خلقت عالم و آدم شکل گرفته و شهدا در این مسیر قرار گرفتند و بهترین داشته‌های خود که جانشان بوده را تقدیم کرده‌اند و عزت و استقلال و حیات طیبه را به ارمغان آوردند.

شهدا در مسیر حق حیات طیبه و سربلندی را به ارمغان آوردند

مخلص الائمه بیان کرد: هر آنچه مسیر تقابل حق و باطل می‌گذرد علاوه بر اینکه این مسیر شفاف‌تر می‌شود اهمیت مجاهدت‌های شهدایی که در این مسیر مجاهدت کردند بیشتر مشخص می‌شود.

وی افزود: انتظار مبتنی بر این است که هر آنچه توان داریم در این مسیر پای کار بیاوریم تا ظهور منجی عالم بشریت محقق شود و بیش از آنکه در کتاب‌ها و روایت‌ها دنبال علائم غیر قطعی و غیر حتمی ظهور باشیم که معمولاً با حوادث تلخ مقایسه می‌شود و به نوعی انحراف ایجاد می‌کند باید به دنبال تحقق شرایط باشیم.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه شهدا با نثار جان شیرین خود عزت و سرافرازی را برای ما به ارمغان آوردند، گفت: امروز از ما انتظار است راه و مسیر شهدا که مسیر عزت و سربلندی است را کمال و تمام ادامه دهیم چراکه شهدا با انتخاب آگاهانه پا در عرصه جهاد گذاشتند و این معرفت آنها و درک از مفاهیم ناب اسلامی به واسطه عزت آنان است.

وی خاطر نشان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شهید پرور و غیور ایران به وجود چنین اسوه‌هایی از ایمان و ایثار افتخار می‌کنند و پیروی از آرمان‌های آنان را همواره هدایتگر راه خویش می‌دانند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1090820

مهمترین اخبار ایران و جهان: