نیوز سیتی!
20 بهمن 1401 - 17:14

صبحگاه مشترک نیروی هوایی در بندرعباس+عکس

یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در نیروی هوایی و پدافند هوایی صبح امروز به مناسبت روز نیروی هوایی در بندرعباس رژه رفتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه در هرمزگان صبح امروز در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای هوایی و پدافند در این استان، این ایام دهه مبارک فجر را به نیروهای مسلح که در این 44 سال با قدرت و قوت به وظایف خود عمل کرده و امنیت ایران اسلامی را تأمین کرده‌اند، تبریک گفت و عنوان داشت: تفاوت انقلاب اسلامی ما با دیگر انقلاب‌های جهان آن است که آن انقلاب‌ها عمری نیافتند و مضمحل شدند و نمونه آن را می‌توان در انقلاب اکتبر روسیه، کبیر فرانسه و حتی انقلاب الجزایر با یک میلیون شهید مشاهده کرد که عمر و بقایی نیافتند و فراموش شدند.

 

وی افزود: رمز جاودانگی و بالندگی انقلاب اسلامی تعهد به آرمان خویش است و ایستادگی در این مسیر، اگر چه سبب دشمنی‌های غرب با ملت ایران شده اما پویایی و حرکتی عظیم را رقم زده که استقلال و عزت ملی ما را تأمین کرده است.

نیروی هوایی نقش کلیدی در پیروزی انقلاب داشت

امام جمعه بندرعباس به نقش و سهم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در حین و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و این نقش را منحصربفرد خواند و سهم قابل توجهی از شوکت و بزرگی این انقلاب قوی را متوجه تلاش‌های دلاورانه نیروهای مسلح دانست.

 

حجت الاسلام عبادی زاده با اشاره به حرکت جاودانه نیروی هوایی در 19 بهمن 57، بصیرت در لحظه را عامل این جاودانگی خواند و تصریح کرد: آن بیعت تاریخی با امام راحل، چرخ حرکت انقلاب را سرعت بخشید و متعاقب آن، ملت بزرگ ایران رقم زننده یک حرکت عظیم انقلابی در 22 بهمن شدند و تاریخ هرگز این حرکت خبیرانه را فراموش نخواهد کرد.

رضایت رهبری بدلیل بصیرت نیروی هوایی است

وی رضایتمندی رهبری معظم انقلاب اسلامی از نیروی هوایی را حاکی از وجود بصیرت در وجود یک یک عناصر آن دانست و خاطرنشان کرد: دشمنان ایرانی ضعیف و وابسته می‌خواهند و هدف‌شان استفاده از ابزار رسانه و دیپلماسی برای کُند کردن انقلاب اسلامی است.

 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان تأکید کرد: مشکلات وجود دارد اما مرزهای علم و دانش درنوردیده شده، قله‌های خودکفایی در حال فتح است و در عرصه‌هایی که حتی یک پیچ آن را نداشتیم، اکنون در قله افتخار ایستاده‌ایم و این حاصل مجاهدت‌های فراوانی است که دشمن را در برابر اراده ملت ما، مستأصل ساخته است.

فرمانده پایگاه هوایی بندرعباس: افتخار ما بر تن داشتن لباس سربازی ملت ایران است

سرتیپ دوم خلبان امیر محسن حیدریان نیز در این مراسم با نثار درود و سلام الهی به روان پاک و مطهر شهدای سروقامت ایران اسلامی و بخصوص 48 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی و امام شهیدان، اظهار کرد: نیروهای مسلح کشور و از جمله نیروی هوایی ارتش همیشه و در همه حال تابع فرامین فرمانده معظم کل قوا هستند.

 

به گفته وی، دهه فجر یادآور رشادت ملت ایران و 19 بهمن الهام بخش ولایت‌مداری در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

سردار خلبان حیدریان با اشاره به دیدار دیروز نیروی هوایی با رهبر معظم انقلاب اسلامی و ابراز رضایت ایشان از عملکرد نیروی هوایی، خاطرنشان کرد: افتخار امروز ما بر تن داشتن این لباس مقدس است تا بتوانیم جان خود را نثار ملت ایران کنیم.

 

فرمانده پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس، ارتش را امروز در کنار ملت و به عشق ملت در حال خدمت خواند و گفت: ما سربازان ملت ایران در استراتژیک‌ترین و مهم‌ترین نقطه کشورمان با ایمان راسخ با خون شهدایمان و رهبرمان عهد می‌بندیم که با احساس مسؤولیت کامل در کنار مردم عزیز استان‌مان و مردم شریف ایران و بندرعباس از مأموریت محوله و مسؤولیتی که بر گردن داریم، جانفشانه صیانت کنیم و این قدرت برآمده از ملت ایران و تدابیر رهبری را روز به روز فزون‌تر سازیم.

 

به گزارش فارس، در بخشی از این صبحگاه مشترک، دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران در نیروی هوایی و پدافند هوایی اقدام به رژه از برابر کلام الله مجید و جایگاه کردند و در بخش دیگری از مراسم از پیشکسوتان نیروی هوایی نیز تجلیل شد.

پایان پیام/

 

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1030120

مهمترین اخبار ایران و جهان: