نیوز سیتی!
03 اسفند 1401 - 11:06

هرمزگان دراولویتهای حمل ونقل وسوآپ نفت قزاقستان می تواند موثرباشد

بندرعباس - سفیر ایران در قزاقستان گفت: اولویت قزاقستان حمل و نقل، ترانزیت و سوآپ نفت است که هرمزگان می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر جوکار، در دیدار با استاندار هرمزگان، با اشاره به برنامه‌های سفر خود به هرمزگان گفت: فعالیت اقتصادی استان‌های مختلف با کشور قزاقستان در حال انجام می باشد و زمینه های مختلف برای فعالان اقتصادی در دو کشور نیز فراهم شده است.

وی با اشاره به جایگاه ویژه هرمزگان در ارتباطات اقتصادی، از هرمزگان به عنوان استانی که می‌تواند مرکز همکاری دو جانبه میان ایران و قزاقستان باشد یاد کرد و افزود: اولویت قزاقستان حمل و نقل، ترانزیت و سوآپ نفت است که هرمزگان می‌تواند در این زمینه نقش آفرینی کند.

سفیر ایران در قزاقستان اظهار داشت: در حوزه گردشگری و جذب توریست همچنین مباحث علمی و دانشگاهی نیز می‌توان با محوریت هرمزگان کارهای خوبی در حوزه توسعه روابط دوجانبه انجام داد.

وی با اشاره به اینکه قزاقستان در حال توسعه و ثروتمند شدن است، گفت: در حوزه یافتن بازار هدف محصولات کشاورزی هم می‌توان میزان مراودات با کشور قزاقستان را با محوریت هرمزگان افزایش داد.

جوکار افزود: آمادگی کامل برای تسهیل امور مرتبط با جذب سرمایه و توسعه ارتباط میان کشورهای ایران و قزاقستان وجود دارد و در این زمینه برنامه‌ریزی های مناسبی صورت گرفته است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1050064

مهمترین اخبار ایران و جهان: