نیوز سیتی!
18 اسفند 1401 - 14:18

شبکه های آبیاری در مازندران استانداردسازی شود

ساری- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت منابع آب ایران استانداردسازی شبکه های آبیاری را در استان های شمالی و مازندران ضروری دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ ملایی ظهر پنجشنبه در مراسم معارفه مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران به اظهار این که کشور ما خشک محسوب می‌شود، اما وضعیت مازندران بهتر از مناطق دیگر است، افزود: به دلیل شرایط خشکسالی امسال وضعیت بارندگی در این استان خوب نبوده است.

وی با بیان این که نگرانی برای صنعت آب و وزارت نیرو برای تأمین آب وجود دارد و برنامه ریزی در این بخش ضروری است، اظهار داشت: با توجه به مسئله تأمین آب شرب، آب و فاضلاب و آب منطقه‌ای برنامه تأمین آب را برای فصل تابستان و بهار تدوین و تهیه کنند.

وی ادامه داد: طبق آمار سالانه ۱۴۰ میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می‌شود که بخشی از محصولات استراتژیک در مازندران تولید می‌شود که شامل درصد محصولات است.

ملایی نقش مازندران را در تولید محصولات استراتژیک از جمله برنج و مرکبات مهم دانست و گفت: برای تأمین آب کشاورزی نگرایی هایی وجود دارد و باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی شرکت منابع آب ایران یادآور شد: سال قبل با برنامه ریزی توانستیم از بحران تأمین آب کشاورزی عبور کنیم و در مازندران نیز باید این برنامه ریزی صورت گیرد.

وی با عنوان این که استان مازندران در حوزه زیرساخت‌های کنترل آب‌های سطحی دارای عقب ماندگی است، گفت: در شاخص استانداردسازی شبکه‌های آبیاری نسبت به کشور عقب هستیم و بخش عمده‌ای از مجموع بیش از ۲۰۰ هزار هکتار اراضی تحت پوشش شبکه آبیاری استانداردسازی نشده است.

ملایی تصریح کرد: استفاده گردشگری از طرح‌های آبی و سدها، رودخانه‌ها و آب بندان ها از جمله طرح‌های در دست اقدام است و راه برای ورود سرمایه گذاران در این بخش باز شده است.

در این مراسم حیدر داودیان به عنوان مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران معرفی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1083220

مهمترین اخبار ایران و جهان: