نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 11:21

راه اندازی مرکز تحقیقات و درمان پزشکی بازساختی کشور در شیراز

شیراز- استاندار فارس گفت: خیران حوزه سلامت متعهد شدند که اعتبار لازم برای اجرای مرحله نخست ساخت مرکز تحقیقات و درمان سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در شیراز را تامین و پرداخت کنند.

‌به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی ایمانیه صبح یکشنبه در نشست بررسی راه‌اندازی مرکز تحقیقات و درمان سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در شیراز، از حمایت مدیریت ارشد استان از ساخت مرکز تحقیقات و درمان سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی کشور در شیراز خبر داد.

ایمانیه افزود: علم پزشکی در آینده‌ای نزدیک به طرف پزشکی بازساختی خواهد رفت و مهندسی بافت، سلول‌های بنیادین، ژن درمانی، پزشکی تشخیصی و علوم اعصاب به شکل ویژه مورد توجه و استفاده قرار خواهد گرفت.

او ادامه داد: کشور ما به ویژه پس از انقلاب اسلامی در عرصه پزشکی خوش درخشیده و شایسته نیست که در عرصه سلول‌های بنیادی و بازساختی پزشکی دچار عقب ماندگی باشیم.

وی، با اشاره به پیشتازی فارس در امور خیریه اظهار داشت: خیرین حوزه سلامت این استان همواره خوش درخشیده و هزاران میلیارد تومان برای احداث مؤسسه‌های درمانی و تشخیصی و ارائه خدمات سلامت به مردم استان و کشور تأمین کرده‌اند.

استاندار فارس افزود: خیرین حوزه سلامت متعهد شدند که اعتبار لازم برای اجرای فاز نخست مرکز تحقیقات و درمان سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در شیراز را تأمین و پرداخت کنند.

ایمانیه، بر لزوم همکاری تمام دستگاه‌های دولتی استان برای اجرای این طرح تاکید کرد و ادامه داد: مرکز تحقیقات و درمان سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی پروژه‌ای نیست که یک ساله به اتمام برسد و برای تبدیل شده به یک مرکز بزرگ بین المللی به ده‌ها سال زمان و هزاران میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1057864

مهمترین اخبار ایران و جهان: