نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 11:04

تلاش برای کنترل نبض بازار شب عید کرمانشاه/ میادینی برای توزیع کالاهای اساسی ایجاد می‌شود

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: باتوجه به همزمانی عید نوروز با ماه مبارک رمضان باید برای تنظیم و نظارت بر بازار تلاش مضاعفی داشت.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، به همراه جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی به منظور نظارت بر عرضه کالا به صورت سرزده در محل توزیع کالاهای اساسی و مایحتاج مورد نیاز مردم در نمایشگاه بین‌المللی کرمانشاه حضور یافت.

وی در این بازدید از نزدیک پیگیر وضعیت توزیع اقلامی مانند گوشت، برنج، روغن، میوه و... شد و  در جهت توزیع بیشتر و باکیفیت کالاهای اساسی دستوراتی را صادر کرد.

طی این بازدید جمعی از شهروندان، درخواست‌ها و مشکلات خود را در زمینه تهیه و توزیع کالاهای اساسی، از نزدیک با معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری در میان گذاشتند.

عبدالوحید محمدی سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه در این بازدید، اظهار کرد: باتوجه به همزمانی عید نوروز با ماه مبارک رمضان باید برای تنظیم و نظارت بر بازار تلاش مضاعفی داشت.

وی از مسؤولا ذی‌ربط خواست بر روی تنظیم بازار متمرکز شوند و افزود: تأمین میوه پایان سال و تأمین اقلام مصرفی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان باید در اولویت باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمانشاه تصریح کرد: باید دستگاه‌های نظارتی، نظارت جدی‌تر بر بازار شب عید داشته باشند.

چاله‌چاله، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نیز در ادامه، اظهار کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان در ایام پایان اکیپ‌بازرسی و نظارتی خود را برای کنترل بازار کالاهای کشاورزی بسیج کرده است.

وی برای تأمین میوه شب عید استان کرمانشاه ۲۰۰ تُن پرتقال و ۱۲۰ تُن سیب باغی با قیمت مناسب تقریبا ۱۰ درصد زیر روز بازار در نظر گرفته شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: همه ۱۲۰ تُن سیب باغی مورد نیاز استان و ۹۰ تُن از ۲۰۰ تُن پرتقال مورد نظر هم خریداری شده است و مابقی هم در روزهای آینده خریداری خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مرغ و گوشت منجمد هم ذخیره‌سازی شده و برای تأمین گوشت قرمز بیشتر پیگیر هستیم.

علی چاله‌چاله گریزی هم به فعالیت نمایشگاه تنظیم بازار جهاد کشاوری استان در پاک شاهد از اول تا ۱۲ اسفندماه جاری داشت و گفت: در این نمایشگاه سعی شده با توجه به ایام پایانی سال اقلام مورد نیاز مردم عرضه شود.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه گوشت گرم گوسفندی با قیمت کیلویی ۲۷۰ هزار تومان و گاوی با قیمت کیلوویی ۲۵۵ هزار تومان، برنج تنظیم بازار هندی کیسه‌ای ۳۴۰ هزار تومان و تایلندی ۱۷۰ هزار تومان، گوشت مرغ، تخم مرغ و سایر اقلام تنظیم بازاری عرضه می‌شود.

در این نشست مصوب شد تا ۱۵ اسفندماه در هر شهرستان استان با هماهنگی فرمانداری‌ها یک نقطه و در شهر کرمانشاه هم شهرداری هشت نقطه مناسب در هشت منطقه این کلانشهر با هماهنگی جهاد کشاورزی و اداره صمت برای عرضه کالاهای مورد نیاز مردم راه‌اندازی و تا پایان ماه رمضان این مراکز فعالیت کنند.

چاله‌چاله در این خصوص، گفت: با همکاری شهرداری در حال راه‌اندازی غرفه‌های در سطم شهر کرمانشاه هستیم تا در آینده نزدیک میادینی برای عرضه کالاهای کشاورزی به ویژه گوشت گرم تعبیه شود تا شهروندان بدون واسطه گوشت گرم را تهیه کنند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1057820

مهمترین اخبار ایران و جهان: