نیوز سیتی!
18 بهمن 1401 - 16:35

بارش برف و باران در خراسان شمالی آغاز می‌شود

بجنورد_ رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: از سه شنبه شب تا صبح شنبه سامانه بارشی جدید وارد استان می شود و در اغلب نقاط بویژه نیمه شمالی فعال خواهد بود.

مهری هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود سامانه جدید بارشی به استان اظهار داشت: این سامانه شامل وزش باد، بارش باران و برف و در ارتفاعات کولاک برف و مه می‌باشد.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی با اشاره به اینکه این سامانه در اغلب نقاط استان بویژه نیمه شمالی فعال خواهد بود، گفت: در گرم‌ترین ساعات روز کاهش ۱۰ تا ۱۴ درجه‌ای دما و در سردترین ساعات کاهش ۷ تا ۹ درجه‌ای دما را شاهد خواهیم بود.

وی با بیان این مطلب که از سه شنبه شب تا صبح شنبه این سامانه در استان ماندگار است، افزود: شاهد لغزندگی جاده‌ها و کاهش دید خواهیم بود لذا رانندگان محترم از سفرهای غیرضروری پرهیز و از وضعیت جاده‌ها از طریق شماره ۱۴۱ اطلاعات کسب کنند.

مهری هاشمی ادامه داد: عایق بندی لوله‌ها و کنتورها و تأسیسات در موتورخانه‌ها و شوفاژخانه‌ها و همچنین خودداری از انجام بتن ریزی فراموش نشود.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی خراسان شمالی گفت: انجام یخ آب زمستانه، تسریع در انتقال دام از ارتفاعات به مناطق گرم‌تر، محافظت از دامداری‌ها و تنظیم دمای گلخانه‌ها نیز توصیه می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1025320

مهمترین اخبار ایران و جهان: