نیوز سیتی!
19 بهمن 1401 - 23:13

رئیس دامپزشکی: بیش‌ از ۷میلیون دام در کشور رایگان واکسینه شده‌اند

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: بیش از ۷ میلیون دام در کشور تاکنون واکسینه شده اند که در این راستا افزایش ۳۸ درصد سطح واکسیناسیون را داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتستان، سید محمد آقامیری رئیس‌ سازمان دامپزشکی کشور، عصر امروز در بازدید از مناطق عشایرنشین استان بوشهر، اظهار داشت: سازمان دامپزشکی کشور در راستای امر مقام معظم رهبری مبنی بر رفع مشکلات کشور با کار جهادی، ما نیز به صورت آتش به اختیار وارد رزمایش‌های حمایتی و خدمت‌رسانی شدیم. 

رئیس‌ سازمان دامپزشکی کشور افزود: در سال جاری تا به امروز ۲۲ رزمایش در استان‌ها برگزار شده؛ امروز نیز هفت رزمایش در هفت استان برگزار شده است. 

وی ادامه داد: تا الان بیش از ۷ میلیون دام واکسینه شدن که در این راستا ما افزایش ۳۸ درصد سطح واکسیناسیون را داشته‌ایم. 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تا ما بین مردم نرویم نمی‌توانیم به دغدغه‌های واقعی مردم بپردازیم، اعلام داشت: از سال گذشته خدماتی که به مردم عشایری دادیم به طور کامل رایگان بوده، از واکسیناسیون تا سم‌زدایی و طبق برنامه ریزی انجام شده، در سال آینده، داروهای مورد نیاز دامپزشکی نیز به طور رایگان در اختیار عشایر قرار خواهد گرفت.  

آقامیری با بیان اینکه عشایر ما ۲۵ درصد دام کشور را پرورش می‌دهند، یادآور شد: عشایر ما مردان پرکار اما کم‌ادعایی هستند، اما این دلیل نخواهد شد که به‌خاطر کم توقعی این عزیزان، خدمات کامل به آن‌ها اعطا نشود. 

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ازجمله فعالیت‌های ما برای عشایرنشین‌ها، آموزش و جلوگیری از بیماری دام‌ها است، سمپاشی و واکسیناسیون نیز از جمله‌ برنامه‌های ما در راستای پیشگیری است‌. 

 وی تاکید داشت: محور اصلی هدف ما این است که جهاد دامپزشکی و خدمات دامپزشکی به یک امر همیشگی تبدیل شود. 

سرهنگ خلیل رفعتی رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز اظهار داشت: این سازمان در راستای کمک به دولت در بحث محرومیت‌زدایی ماموریت دارد. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر افزود: دومین رزمایش جهاد دامپزشکی با همین هدف صورت پذیرفت. 

وی با تشریح این برنامه توضیح داد: در بخش ارم و بوشکان شهرستان دشتستان واکسینه کردن ۱۲۵ هزار راس دام سبک از تزریق ۲۵۰ هزار دز واکسن با حضور ۱۵۰ بسیجی جهادگر در برنامه‌ی اردوی جهاد دامپزشکی انجام شد. 

رفعتی عنوان کرد: اگر سازمان دامپزشکی میخواست این برنامه را اجرا کند دو ماه زمان می‌برد اما با کمک بسیج سازندگی این برنامه در ۳ روز صورت پذیرفت. 

پایان خبر/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1028564

مهمترین اخبار ایران و جهان: