نیوز سیتی!
17 بهمن 1401 - 18:05

اعتکاف یک رزمایش فرهنگی و تربیتی است

اراک- مسئول معتکفین مسجد حضرت ولیعصر(عج) اراک گفت: اعتکاف یک رزمایش فرهنگی و تربیتی و فرصتی مناسب برای جهاد تبیین و بازخوانی اهداف و آرمان های نظام اسلامی است.

حجت الاسلام امین فراهانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اعتکاف فرصتی برای خودسازی و تطهیر از گناهان است، گفت: هرساله مردم و خصوصاً جوانان و نوجوانان زیادی در این برنامه فرهنگی حضور پیدا می‌کنند و از این فرصت بی نظیر بهره مند می‌شوند.

مسئول معتکفین مسجد حضرت ولیعصر (عج) اراک افزود: حضور نوجوانان دهه هشتادی در اعتکاف امسال بسیار باشکوه بوده و این حضور نشانه زنده بودن فرهنگی دینی و اسلامی در بین نوجوانان است و علیرغم تلاش‌های دشمن در فضای مجازی برای گمراه کردن نسل دهه هشتاد خوشبختانه شاهد این حضور خوب هستیم.

وی با بیان اینکه اعتکاف یک رزمایش فرهنگی و تربیتی است و فرصتی مناسب برای جهاد تبیین و بازخوانی اهداف و آرمان‌های نظام اسلامی است، گفت: تقارن ایام اعتکاف با دهه فجر یک فرصت بی نظیر برای تحقق مسئله جهاد تبیین است.

فراهانی افزود: امسال به جهت استقبال باشکوه دانش آموزان و دانشجویان از برنامه اعتکاف، شور و نشاط ویژه ای در جمع معتکفین مشاهد می‌شود و این حضور جمعی در یک برنامه فرهنگی علاوه بر اینکه قدرت مسئولیت پذیری نوجوانان را افزایش می‌دهد آنها را برای ساختن آینده‌ای روشن آماده می‌سازد.

وی ادامه داد: با حضور جمعی از دانش آموزان و دانشجویان در مسجد حضرت ولیعصر (عج) اراک شاهد فضایی نشاط آور هستیم و تبادل تجربیات نیز مشاهده می‌شود و این یک فرصت طلایی برای همه شرکت کنندگان است.

اعتکاف یک رزمایش فرهنگی و تربیتی است

مسئول معتکفین مسجد حضرت ولیعصر (عج) اراک اضافه کرد: روایت گری و خاطره گویی جانبازان انقلاب اسلامی به مناسبت ایام الله دهه فجر، جز خوانی قرآن کریم، سخنرانی‌های تبیینی و بصیرتی، مولودی خوانی و عزاداری برای حضرت زینب (س) و برنامه‌های فرهنگی از مهمترین برنامه‌های مسجد حضرت ولیعصر (عج) در اعتکاف بود.

وی خاطر نشان کرد: بیش از هفتاد نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و دانش آموزان در مسجد حضرت ولیعصر (عج) اراک حضور داشتند و از برنامه‌های معنوی و فرهنگی اعتکاف بهره بردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1023064

مهمترین اخبار ایران و جهان: