نیوز سیتی!
27 بهمن 1401 - 12:35

معاون استاندار خراسان جنوبی: عملیات اجرایی قطعه سربیشه تا خضری پروژه انتقال آب دریای عمان آغاز می‌شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: عملیات اجرایی قطعه سربیشه تا خضری پروژه انتقال آب دریای عمان از هفته آینده آغاز می شود.

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی، امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس از بیرجند، اظهارداشت: عملیات اجرایی قطعه سربیشه تا خضری  پروژه انتقال آب  دریای عمان از هفته آینده آغاز می شود.

وی خاطرنشان کرد: مسیر انتقال آب از دریای عمان به طول هزار و ۳۴۰ کیلومتر قطعی شده که قرار است از چابهار آغاز و با عبور از خراسان جنوبی تا خراسان رضوی امتداد یابد.

به گفته وی؛ با تکمیل این ابر پروژه ۲۳۰ میلیون متر مکعب آب در طول مسیر از چابهار به مشهد مقدس منتقل می شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: خط پروژه انتقال آب از دریای عمان ۴۵۵ کیلومتر انشعاب ، ۱۹ ایستگاه پمپاژ آب و ۵۴۴ مگاوات برق نیاز دارد که هزینه اجرای این پروژه ۷۴ هزار و هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است.

وی متذکر شد: مناقصه اجرای خط پروژه انتقال آب از زاهدان تا استان به طول ۱۸۰ کیلومتر آماده شده اما عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریای عمان قطعه سربیشه تا خضری از هفته آینده آغاز می شود.

شایان ذکر است؛ همزمان با اجرای پروژه انتقال آب از دریای عمان ، انتقال آب از خلیج فارس به استان نیز در دستور کار قرار دارد.

پایان پیام/۳۶۳۵/ف

منبع: فارس
شناسه خبر: 1040220

مهمترین اخبار ایران و جهان: