نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 15:36

12 جوان برتر همزمان با هفته جوان تقدیر می‌شوند/ آزادی زندانیان جوان به مناسبت هفته جوان

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: جوانان برتر در ۱۲ رشته اعم قرآن، ادبیات، فیلم، موسیقی، کنشگرهای فعال رسانه و فضای مجازی، هنر تجسمی، خادم اهل بیت،کارآفرینی دانش‌بنیان، ورزش و فعال اجتماعی معرفی می شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جواد بازرگان مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان امروز در جلسه ستاد جوانان استان ضمن تبریک فرا رسیدن اعیاد شعبانیه اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی همزمان با این هفته اجرایی خواهد شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه در این هفته، از جوانان برتر در عرصه‌های مختلف علمی ورزشی، هنری، قرآنی فناوری و... تجلیل می‌شود، افزود: اهداف هفته جوان، تقویت جایگاه جوانان در افکار عمومی، توجه ویژه مسئولان و تصمیم‌گیران در سطوح ملی و استانی به موضوعات مربوط به جوانان و اهتمام برای رفع مسائل آنها همچنین‌ توانمندسازی جوانان و ارتقای نشاط، امید به آینده، خودباوری و هویت در بین جوانان است.

وی با اشاره به ایجاد ارتباط سازنده میان جوانان با یکدیگر و جوانان با مسئولان، ادامه داد: نام‌گذاری اسامی هفته جوان رو نیز در امسال خواهیم داشت. 

بازرگان از برگزاری نشست‌های گفت‌وگو و پاتوق‌های فرهنگی با موضوعات فرهنگی و اجتماعی مرتبط با جوانان، نشست‌های هم‌اندیشی جوانان با مسئولان اجرایی استان ارائه مشکلات خبر داد و گفت: پاک‌سازی طبیعت و حفظ محیط زیست، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و جلسات مشاوره رایگان یا نیم‌بها ویژه جوانان و خانواده‌ها و مسابقات کتابخوانی خاطره‌نویسی، وبلاگ‌نویسی، مشاعره از دیگر برنامه‌های اجرایی همزمان با هفته جوان است

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان از ایجاد امکان استفاده رایگان یا نیم‌بها از سالن‌های ورزشی، استخرها، سینماها و موزه‌های استان در هفته جوان،  هم خبر داد و گفت: اتوبوسی برای ارائه خدمات مشاوره ازدواج مشاوره بهداشتی و جلوگیری بیماری‌های عفونی در مراکز استان‌ها با مشارکت وزارت بهداشت و با استفاده از ظرفیت هیئت‌های ورزشی در مراکز پرتردد جوانان حضور یافته و ارائه خدمت خواهد کرد.  

وی از آزادی جوانان زندانی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی، اردوهای هویتی، تفریحی به ویژه جوانان محروم در هفته جوان خبر داد و در رابطه با تجلیل از جشنواره جوان برتر، افزود: در سال‌جاری در نظر است این جشنواره در سطح استانی و به‌صورت دستگاهی طبق‌ دستورالعمل حاضر برگزار شد.

بازرگان اهداف برگزاری این جشنواره را زمینه‌سازی برای بروز ایمان و ارزش‌های متعالی و روحیه فداکاری و ایثار در نسل جوان عنوان کرد و ادامه داد: زمینه‌سازی برای بروز خلاقیت و افزایش نشاط اجتماعی، امید به آینده جوانان، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس ملی در بین جوانان و ایجاد زمینه‌های لازم برای مشارکت نسل جوان در عرصه‌های مختلف علـمی و اقتصادی از دیگر اهداف این جشنواره است. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به حمایت از فعالیت‌های هویت‌آفرین متناسب با شاخص‌های ایرانی اسلامی و تقویت روحیه تحقیق ابداع و ابتکار در همه زمینه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی از طریق حمایت مادی و معنوی گفت: یکی از شاخصه‌های مهم این جشنواره شناسایی جوانان مستعد و توانمند، برنامه‌ریزی مناسب برای سازماندهی آنان و همچنین ارزش نهادن به اندیشه‌های سازندهی جوانان در همه عرصه‌ها است. 

وی با بیان اینکه جشنواره جوانان برتر ایران زمین در چهار محور فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی برگزار می‌شود، تصریح کرد: جوانان برتر در ۱۲ رشته قرآن، ادبیات، فیلم، موسیقی، کنشگرهای فعال رسانه و فضای مجازی، هنر تجسمی، خادم اهل بیت،کارآفرینی دانش‌بنیان، ورزش و فعال اجتماعی انتخاب خواهند شد.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با اشاره به دستگاه‌های محوری و همکار عهده‌دار انتخاب اولیه جوانان برتر در رابطه با شیوه اجرایی این جشنواره، گفت: درخواست معرفی ۳ جوان برتر پیشنهادی به همراه شاخص‌های انتخاب در هر یکی از موضوعات تخصصی جشنواره به واسطه دستگاه‌های محوری جشنواره مقرر شده است.  

وی سه اصل تابعیت ایران، عدم سوء پیشینه و ارسال اسامی و مستندات ۱۲ برگزیده هیئت داوری استان (هر موضوع فقط یک برگزیده) به دبیرخانه برای تایید نهایی آن را ضروری دانست و افزود: سن شرکت‌کنندگان ۱۸ تا ۳۵ سال خواهد بود.  

بازرگان با اشاره به نبود تعامل مستقیم مسئولان و جوانان به منظور شفاف‌سازی مسائل و مشکلات جوانان در هر استان، اذعان کرد: برگزاری مستمر سلسله برنامه‌های گفتگوی جوانان با مسئولان را ضرورت بخشیده است.  

مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان با بیان اینکه برگزاری این جلسات حلقه مفقوده فرایند مشارکت جوانان در فرایند تصمیم‌سازی کشور بوده و به عنوان مجرایی برای انتقال مسائل، مشکلات و نظرات جوانان به مراجع بالاتر و تصمیم‌ساز عمل خواهد کرد، گفت: در این جلسات نقطه نظرات جوانان در رابطه با موضوعات مختلف جامعه که زندگی جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، بررسی خواهد شد.

پایان پیام/73005

منبع: فارس
شناسه خبر: 1048520

مهمترین اخبار ایران و جهان: