نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 10:28

بررسی امکان صادرات و واردات کالاهای ازبکی از بنادر گرجستان

کارگروه ازبکستان به ریاست معاون وزیر حمل و نقل این کشور در چارچوب سفر به گرجستان با مقامات این کشور دیدار و موضوع انتقال کالاهای ازبکی از طریق بنادر «پوتی» و «باتومی» را بررسی کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، کارگروه ازبکستان به ریاست «عبدالصمد مومن‌اف» معاون وزیر حمل و نقل این کشور در چارچوب سفر به گرجستان با مقامات این کشور انتقال کالاهای ازبکی از طریق بنادر «پوتی» و «باتومی» را بررسی کردند.

کارگروه ازبکستان به ریاست معاون وزیر حمل و نقل این کشور در گرجستان با نمایندگان وزارت اقتصاد و توسعه پایدار، شرکت راه آهن گرجستان، مدیریت بنادر «پوتی» و «باتومی» و همچنین نمایندگان یک ترمینال خصوصی در گرجستان دیدار کرد.

در چارچوب دیدار با «گورام گورامیشویلی» معاون وزیر اقتصاد و توسعه پایدار گرجستان ساماندهی حمل و نقل کالاهای صادراتی و وارداتی ازبکستان به کشورهای اروپایی و آمریکایی از طریق بنادر گرجستان مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین کاهش هزینه و زمان حمل و نقل بار، توسعه ترجیحات تعرفه‌ای بررسی شد.

طرفین همچنین در مورد استفاده موثر از زیرساخت‌های بنادر «پوتی» و «باتومی» تبادل نظر کردند. مقامات دو کشور در پایان دیدارها ابعاد همکاری آینده را تعیین کردند.

هم اکنون در ازبکستان 69 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران گرجستان و 23 شرکت با سرمایه سرمایه گذاران ازبکستان فعالیت می‌کنند.

گرجستان استقلال این کشور‌ را در تاریخ 10 اکتبر سال 1991 میلادی به رسمیت شناخته و در تاریخ 19 آگوست سال 1994 میلادی روابط سیاسی خود را با ازبکستان برقرار کرده است.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1047464

مهمترین اخبار ایران و جهان: