نیوز سیتی!
02 اسفند 1401 - 13:53

آزادسازی اراضی ملی بستر رودخانه چالوس

رئیس کل دادگستری مازندران از آزادسازی 2 هزار و 550 متر مربع از اراضی ملی بستر رودخانه حفاظت شده چالوس و منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در محور چالوس ، منطقه پل زنگوله خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری رئیس کل دادگستری استان مازندران،  از آزادسازی ۲هزار و ۵۵۰ متر مربع از اراضی ملی بستر رودخانه حفاظت شده چالوس و منطقه حفاظت شده البرز مرکزی در محور چالوس، منطقه پل زنگوله خبر داد.

وی گفت: در راستای دستور رئیس قوه قضاییه مبنی بر آزادسازی حریم رودخانه‌ها، حریم‌های متصرف شده دراستان، شناسایی شده است که نسبت به رفع تصرف آن اقدام شد.

رئیس کل دادگستری مازندران تصریح کرد: بر اساس بر اساس رای قطعی دادگاه و در راستای اجرای دستور رئیس دادگاه عمومی بخش مرزن‌آباد ، ۲هزار و ۵۵۰ متر مربع از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی توسط نیروهای یگان حفاظت محیط زیست چالوس با همراهی یگان امداد انتظامی شهرستان، پاسگاه ولی‌آباد و کارکنان ادارات راهداری، منابع طبیعی وامور آب منطقه‌ای رفع تصرف شده است.

اکبری بیان کرد: با توجه به تاکیدات رئیس قوه قضائیه و با پیگیری و نظارت دستگاه قضایی استان تاکنون اقدامات خوبی از سوی روسا و دادستان‌های استان درباره آزادسازی حریم رودخانه‌های استان صورت گرفته، البته آزادسازی هر چه بهتر حریم رودخانه‌ها مستلزم همکاری دیگر ادارات مرتبط است.

وی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم و حفاظت از بیت‌المال باید با انسجام بخشی و تعامل هدفمند همه دستگاه‌های مرتبط انجام شود،گفت: دستگاه قضایی به تنهایی نمی‌تواند برای رفع تصرف اراضی ملی، اقدامات پیشگیرانه انجام دهد بلکه همه دستگاه‌ها باید در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

پایان پیام /۸۶۰۳۴/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1048120

مهمترین اخبار ایران و جهان: