نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 00:05

عاشقانه‌ای برای پذیرفتن دین اسلام/ بانویی که در ملایر مسلمان شد

همدان-امروز چهارشنبه ۲۴ اسفندماه یک اتفاق زیبا و جالب در دفتر امام جمعه ملایر رقم خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید اکبری نسب اظهار کرد: عرق به وطن و خدمت مردم کشورم باعث شد تا همسرم نیز با توجه به شرایط من با عشق و علاقه مسلمان شود تا در کنار من کار و فعالیت‌های رشته دندانپزشکی را داشته باشد.

زوج دندانپزشکی که تصمیم گرفته‌اند زندگی در کشور ایران را بر همه آمال و آرزوهای خود در خارج از کشور ترجیح داده و با هدف خدمت به مردم از علم و تحصیلات خود برای خدمت به مردم استفاده کنند.

روایت شنیدنی امروز از اکبری جوان ملایری است که از سال ۱۳۹۱ برای ادامه تحصیل و گرفتن مدرک دکترای دندانپزشکی در کشور روسیه به تحصیل پرداخت. در این مسیر به بانوی غیر مسلمانی که اهل بلاروس و همکلاسی وی بوده ابراز علاقه کرده و این ابراز علاقه در طی این مدت باعث شد تا این دو تصمیم به ازدواج بگیرند.

در طی مدت آشنایی ایشان با خانم الکساندرا زانکو که متولد سال ۱۹۹۷ میلادی (۱۳۷۵) شمسی است آقای اکبری شرایط ازدواج را برای خانم زانکو توضیح می‌دهد شرطش نیز مسلمان شدنش بود که همسرش نیز با آغوش باز اسلام و پذیرفت تا در کنار هم در کشور ایران زندگی کنند.

این بانوی غیر مسلمانی که با عشق به همسر ایرانی و مسلمانش عاشقانه دین اسلام را پذیرفت تا در کنار همسرش به کار و فعالیت در رشته دندانزشکی بپردازد.

الکساندرا زانکو تبعه کشور بلاروس است که به واسطه ازدواج با آقای اکبری نسب دانشجوی ایرانی اهل شهرستان ملایر در کشور بلاروس آشنا شده و بعد از آشنایی با ایشان ازدواج می‌کند.

وی با حضور در دفتر امام جمعه ملایر امروز با آشنایی با دین اسلام مسلمان شد که امام جمعه ملایر نیز یک جلد قرآن کریم را به این زوج و بانوی تازه مسلمان شده اهدا کرد.

قرار است این زوج دندانپزشک فعالیت‌های کاری خود را در حوزه دندانپزشکی در ایران داشته باشند.

اکبری نسب در حاشیه این مراسم به خبرنگار مهر گفت: متولد سال ۱۳۶۱ هستم که از سال ۱۳۹۰ برای ادامه تحصیل در رشته دندانپزشکی به کشور روسیه رفتم در آنجا با خانم الکساندرا زانکو آشنا شدم و به هم علاقمند شدیم.

وی افزود: بعد از دوران آشنایی تحصیلات من به پایان رسید و تصمیم گرفتم برای خدمت به مردم به کشورم برگردم و خدمات خود را در شهرستان ملایر داشته باشم.

دندانپزشک ملایری با بیان اینکه خانواده وی خانواده تحصیل کرده و برادر و خواهرانش نیز دندانپزشک هستند افزود: با عشق و علاقه به همسرم نمی‌توانستم وی را رها کنم از یک سو هم دوست داشتم به کشورم برگردم و خدمات خود را در اینجا داشته باشم لذا مسئله شروط ازدواج با یک مرد مسلمان و زندگی در این کشور را برای همسرم توضیح دادم و ایشان نیز پذیرفت.

وی با بیان اینکه با توجه به زیباییها و رفتارهای که از اسلام و مسلمانان دیده بود تصمیم گرفت که مسلمان شود و به دین مبین اسلام گرایش پیدا کند.

اکبری عنوان کرد: در این راستا تصمیم گرفتیم که به کشور بازگردیم با حضور در دفتر امام جمعه ملایر همسرم در حضور حاج آقای ارزنده با گفتن شهادتین اسلام را پذیرفت و مسلمان شد و بعد از مراحل قانونی مدارک و صدور کارت ملی و شناسنامه بزودی ازدواج رسمی و شرعی خود را داریم.

در پایان نیز حجت الاسلام ارزنده امام جمعه ملایر یک جلد قرآن کریم را به این زوج دندانپزشک اهدا کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1095464

مهمترین اخبار ایران و جهان: