نیوز سیتی!
25 اسفند 1401 - 11:39

ثبت ۶ پروژه سرمایه گذاری خارجی با ۴۰ میلیون اعتبار در مازندران

ساری- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یمازندران گفت: در سال جاری شش طرح سرمایه گذاری خارجی با ۴۰ میلیون دلار در استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن خیریان پور صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان با اظهار اینکه بیش از دو هزار میلیارد تومان تسهیلات بند الف در استان تخصیص یافته است، گفت: ۸۵۵ میلیارد تومان سرمایه درگردش در قالب مردمی سازی یارانه‌های نهاده‌های دام و طیور و شیلات در استان پرداخت شد واین استان رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.

وی با اظهار اینکه ۶۹۳ میلیارد تومان در قالب بسته رونق تولید به استان اختصاص یافته است، گفت: ۱۱۸ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون در استان تخصیص داده شده است و در هفته دولت نیز ۹۶ طرح تولیدی و اقتصادی با ۶۹۸ میلیارد تومان و در دهه فجر نیز هزار و ۸۰۳ طرح تولیدی با دو هزار و۷۳ میلیارد تومان اعتبار در استان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه شش طرح سرمایه گذاری خارجی در مرکز خدمات سرمایه گذاری با ۴۰ میلیون دلار اعتبار ثبت شده است، گفت: در هفت همایش سرمایه گذاری در استان هزار و ۱۹۳ فرصت سرمایه گذاری در استان با سرمایه ۹ هزار و ۵۹۳ میلیون یورو شناسایی شده است.

خیریان پور از مسئولان و دستگاه‌های اجرایی خواست تا برای تحقق فرصت‌های سرمایه گذاری پیگیری لازم را داشته باشند و ادامه داد: برای تحقق شعار دانش بنیان ۹۹ مصوبه تهیه شد و شمار شرکت‌ها از ۹۴ واحد به ۱۲۰ شرکت دانش بنیان رسیده است و ۵۴ شرکت نیز تحت پوشش پارک علم و فناوری قرار گرفته است.

معاون استاندار مازندران تصریح کرد: شمار محصولات دانش بنیان نیز از ۵۵۰ محصول به ۶۶۰ محصول ارتقا یافته است.

وی شمار اشتغال ثبت شده را در استان بیش از ۶۰ هزار نفر ذکر کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1096064

مهمترین اخبار ایران و جهان: