نیوز سیتی!
10 اسفند 1401 - 21:56

انتخاب شهرداری اصلح مطالبه جدی رشتوندان است

رشت- عضو شورای شهر با اشاره به اینکه انتخاب شهرداری اصلح مطالبه جدی رشتوندان است، گفت: فردی برای شهرداری رشت برگزیده شود که برای این شهر آورده مطلوب داشته باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، نادر حسینی عصر چهارشنبه در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت که با عنوان ارائه برنامه‌های «حسین مرادی» و «رضا طاهری» دو نامزد تصدی شهرداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: انتخاب شهرداری اصلح مطالبه جدی رشتوندان است.

وی با اشاره به معیارهای انتخاب شهردار رشت، افزود: برنامه محوری، اشرافیت شهری، تخصص، تعهد و نظام مند بودن برای انتخاب شهردار جدید مورد توجه قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به مشکلات و مسائل این شهر، بیان کرد: برخی چالش‌های شهری در دوره ششم شورا پیگیری و در روند اجرا قرار گرفته است.

حسینی با بیان اینکه شهردار جدید تعامل محور و ضابطه مند باشد، گفت: فردی برای شهرداری رشت برگزیده شود که برای این شهر آورده مطلوب داشته باشد.

وی با اشاره به اعلام آمادگی برخی افراد برای کرسی شهرداری رشت، افزود: برخی افراد بدون برنامه مدون و هدفمند، برای تصدی مدیریت شهری رشت رزومه ارسال کرده بودند که حذف شدند.

احیای جایگاه واقعی شهر رشت

«حسین مرادی» یکی از نامزدهای تصدی مدیریت شهری رشت در این نشست با بیان اینکه رشت شهر پایتخت اولین‌ها در کشور است، اظهار کرد: کسب برند شهر جهانی صنایع دستی برای رشت بسیار اهمیت دارد.

وی با اشاره به سوابق و پیشینه درخشان رشت در ادوار مختلف، افزود: احیای جایگاه واقعی شهر رشت در اولویت ویژه قرار دارد.

نامزد تصدی کرسی شهرداری رشت با تاکید بر شناخت و برداشت وضع موجود، اضافه کرد: تدوین برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای مدیریت شهری نیاز است.

مرادی با بیان اینکه هدف اصلی ارتقا سطح کیفی زندگی در شهر است، گفت: بکارگیری از تمام ظرفیت‌ها، بسیج و مشارکت مردمی و دستگاه‌های مختلف در امورات شهری بسیار مهم است.

وی با اشاره به بخشی از چالش‌های شهری رشت، افزود: نقض روزمرگی در مدیران، عدم برنامه کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت، نا به سامانی در خط آسمان و چشم انداز بصری، ترافیک شهری؛ مسئله زیست محیطی و مشکل پسماند، زیرساخت‌های بی کیفیت و ناهمگون فاضلاب شهری و عدم توزیع عادلانه خدمات شهری بخشی از مشکلات شهری رشت است.

تبدیل تهدید پسماند سراوان رشت به فرصت

«رضا طاهری» یکی دیگر از نامزد تصدی شهرداری رشت در این نشست، اظهار کرد: مشکلات عمده رشت فراگیر است و برای هر کدام از آنها می‌توان برنامه ارائه کرد.

وی با اشاره به وجود رودخانه‌های آلوده در رشت، افزود: دو رودخانه رشت بهترین طرفیت برای توسعه و پیشرفت شهری است.

این نامزد تصدی شهرداری رشت با تاکید بر تعامل با شورا و دیگر مسئولان، بیان کرد: برنامه محوری با مشارکت شوراها در راستای رسیدگی به امورات شهری نتیجه گرا است.

طاهری با بیان اینکه اشرافیت کامل به رشت دارم، با اشاره به مسئله پسماند سراوان، بیان کرد: مسئله پسماند سراوان رشت باید با برنامه محوری و کار میدانی به فرصت تبدیل شود.

وی ادامه داد: شبکه مافیایی در حوزه پسماند وجود دارد که کار را برای ساماندهی این معضل سخت می‌کند.

گفتنی است؛ «حسین مرادی» و «رضا طاهری» دو نامزد تصدی شهرداری رشت که برای ارائه برنامه به هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت آمده بودند ضمن معرفی خود و طرح برنامه‌ها، به سوالات اعضای شورای اسلامی شهر رشت پاسخ دادند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1067264

مهمترین اخبار ایران و جهان: