نیوز سیتی!
25 بهمن 1401 - 11:00

رفع مشکل آب شرب شهرهای نوار ساحلی استان در دو سال آینده

زاهدان-مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان وعده رفع مشکل تأمین آب شرب نوار ساحلی و شهر چابهار و کنارک در دو سال آینده را داد.

علیرضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: تأمین آب شرب نوار ساحلی و شهر چابهار و کنارک از طریق شیرین‌سازی آب دریا انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه این ظرفیت طی چند سال اخیر افزایش نیافته و از این بابت شرکت در بعضی نقاط مجبور به جیره‌بندی آب است، بیان کرد: مشکل آب شرب این شهرها و روستاها با اضافه شدن ۵۰ هزار متر مکعب شیرین‌سازی که مجوز آن توسط وزیر نیرو صادر شده و در حال احداث و اجرای خط انتقال جدید است، طی دو سال آینده مرتفع خواهد شد.

وی با اشاره به روند پیشرفت فاز نخست طرح شیرین سازی آب دریا به میزان ۲۵ هزار متر مکعب، ادامه داد: فاز اول خط انتقال جدید آب‌شیرین‌کن با پیشرفت ۴۵ درصدی در حال اجراست و در همین راستا ۲۲ کیلومتر لوله جدید برای افزایش ظرفیت انتقال آب در سایزهای هزار و هزار و۲۰۰ میلی‌متر در برنامه کاری قرار گرفته است که تاکنون ۱۱ کیلومتر لوله تهیه و ۸ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است.

قاسمی افزود: پیش‌بینی می‌شود طی شش ماه اول سال ۱۴۰۲ خط انتقال جدید آب‌شیرین‌کن و بخشی از فاز اول شیرین‌سازی وارد مدار بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان توزیع مناسب آب در شبکه شهر چابهار را یکی دیگر از برنامه‌های مهم این شرکت عنوان و خاطرنشان کرد: در سال جاری از محل اعتبارات تنش، عملیات مطالعات اجرای رینگ شبکه توزیع چابهار در دستور کار قرار گرفت و پیش‌بینی می‌شود با اجرای این مهم، توزیع آب در این شهر روند بهتری را طی کند.

شایان ذکر است، جمعیت شهرستان چابهار حدود ۲۲۸ هزار نفر است که بالغ بر ۱۲۲ هزار نفر در شهر چابهار ساکن هستند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1037420

مهمترین اخبار ایران و جهان: