نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 18:44

سایت همراه در روستای «کوهک کوچک» شهرستان گناوه ایجاد شد

بوشهر- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر از ارتقای سطح ارتباطی روستای کوهک کوچک از توابع شهرستان گناوه با ایجاد سایت همراه، بهبود پوشش مکالمه و اینترنت سیار در این روستا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی سملیان بعد از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران از ارتقای سطح ارتباطی روستای کوهک کوچک از توابع شهرستان گناوه با ایجاد سایت همراه، بهبود پوشش مکالمه و اینترنت سیار در این روستا خبر داد.

وی گفت: پس از درخواست‌های مردمی در خصوص عدم پوشش مناسب در روستای کوهک کوچک و پس از بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان این اداره کل، با ایجاد سایت در این روستا، مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات برطرف شد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر افزود: با ایجاد سایت در روستای کوهک کوچک از توابع شهرستان گناوه، ۵۷ خانوار و جمعیت ۱۸۶ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

سملیان اظهار کرد: پروژه سایت روستای کوهک کوچک ،با نیازسنجی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر و اعتبارات طرح خدمات اجباری روستایی (USO)وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طراحی، نصب، راه اندازی و به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی، می‌تواند سبب توانمندسازی و تأثیرگذاری آگاهانه این قشر از جامعه، در توسعه پایدار روستایی و روند توسعه کشور شود، ICT در روستا منجر به توانمندسازی درابعاد گوناگونی مانند آموزش، بهداشت، بازاریابی و داد و ستد، درآمد، گردشگری، بهره وری و غیره می‌شود.

مدیرکل ارتباطات استان، هدف این اداره کل را رفع مشکلات مردمی در حوزه ارتباطات و همچنین فناوری اطلاعات نقاط محروم و بروزرسانی اطلاعات روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان اعلام کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1293464

مهمترین اخبار ایران و جهان: